Príčinou ukončenia predaja nie je slabý záujem zákazníkov, ale ekologická politika. V Európe sa rok 2011 ponesie v znamení spustenia platnosti emisnej normy Euro 5. A práve túto reštrikciu pre novo vyrobené automobily Honda Civic Type R nespĺňa.
Štúdia modelu Type R bola predstavená v roku 2006 na autosalóne v Ženeve. Produkčná verzia nasledovala o pár mesiacov neskôr na autosalóne v Paríži. Oproti svojmu konzervatívnemu predchodcovi dostala agresívne tvary, pripomínajúce vesmírnu loď. Ostro rezané hrany, stúpajúca klinovitá karoséria, no predovšetkým vysokootáčkový dvojlitrový štvorvalec i-VTEC sa postarali o zaujímavo namiešaný kokteil vlastností. Výkon 147 kW (201 k) sa dosahoval pri 8 000 ot./min. Variabilné časovanie ventilov a VTC – technológia premenlivého vačkového hriadeľa sa starali o prudký nástup sily po prekročení hranice 5 200 otáčok.
Výroba v anglickom Swindone však pokračuje ďalej, vozidlo sa bude i naďalej predávať na trhoch, kde Euro 5 platiť nebude. Európa tak príde skrátka, čo určite nepoteší mnohých zarytých fanúšikov, častokrát organizovaných i do oficiálnych klubov.