Vynovený Nissan X-Trail

Aktuálna verzia Nissanu X-Trail je na trhu už dva roky a blížiaci sa parížsky autosalón je ideálnym miestom na uvedenie jeho vynovenej verzie
Vydané  Text: 
Najviditeľnejšie zmeny sa týkajú prednej časti vozidla. Úplne prepracovaná mriežka chladiča, svetlomety a nárazník pôsobia kompaktnejším dojmom a dodávajú vozidlu dynamickejší ráz. Svetlomety sú štíhlejšie, pričom stretávacie svetlá sú buď xenónové alebo halogénové (podľa úrovne výbavy) a diaľkové svetlá sú halogénové, charakteristické vertikálne zadné svetlá dostali technológiu LED. Aj profil vozidla X-TRAIL prešiel zlepšením vďaka zväčšeniu priemeru kolies s desaťlúčovými ráfikmi z ľahkej zliatiny na 18 palcov, ktoré sú navyše širšie (až 225/55/18. S ohľadom na toto zväčšenie boli rozšírené aj podbehy kolies. Dostupné sú tiež 17-palcové ráfiky v novom päťlúčovom prevedení. Interiér vozidla dostal kvalitnejšie materiály. Vodič ocení lepší výhľad z vozidla, rovnako ako čitateľnosť nového a kvalitnejšieho hlavného prístrojového panela s väčším a zreteľnejším tachometrom a otáčkomerom. Medzi týmito dvomi hlavnými prístrojmi sa nachádza nový palubný počítač. Pohodlie cestujúcich vzadu sa zlepšilo vďaka prepracovaným predným sedadlám, ktoré poskytujú teraz o 10 mm viac miesta na kolená bez toho, aby to bolo na úkor pohodlia cestujúcich na predných sedadlách, vylepšil sa aj materiál zaťahovacieho krytu batožinového priestoru. Systém vykurovania vylepšilo rýchlejšie zahrievanie, voliteľnou súčasťou výbavy bude aj vyhrievanie zadných sedadiel s dvomi úrovňami výkonu. Novinkou je začlenenie displeja zadnej parkovacej kamery vozidla X-TRAIL do stredového stropného spätného zrkadla, čo znamená, že aj vozidlá bez navigačného systému Nissan môžu využívať výhody, ktoré poskytuje zadná parkovacia kamera a systém indikácie vzdialenosti. Displej s vysokým rozlíšením sa objaví v spätnom zrkadle po zaradení spiatočky, jas displeja sa navyše automaticky upravuje podľa intenzity okolitého svetla a obraz na displeji je preto vždy zreteľný. Vodič má tiež možnosť displej vypínačom na zrkadle vypnúť. Verzie so vznetovým motorom dostali viacero vylepšení, ktorých výsledkom je nižšia spotreba, nižšie emisie a splnenie požiadaviek normy Euro 5. Hlavnou inováciou je pridanie ďalšieho vstrekovacieho miesta, čím sa ich počet zvyšuje na sedem, pričom hlava piestu bola upravená podľa nového usporiadania vstrekovačov. Manuálna prevodovka dostala nové prevodové pomery, ktoré zabezpečujú lepší kompromis medzi akceleráciou, spotrebou a množstvom emisií. Pri automatickej prevodovke sa podarilo dosiahnuť nižšie trenie. Ďalšou funkciou je ukazovateľ odporúčaného preradenia rýchlostného stupňa na obrazovke palubného počítača. Optimalizovaná aerodynamika spodnej časti vozidla ako aj použitie plášťov s nízkym valivým odporom prináša výrazné znížení emisií CO2 a spotreby paliva. Napríklad pri verzii s motorom 2.0 dCi s výkonom 150 k s časticovým filtrom bolo dosiahnuté zníženie emisií o 19 g na 171 g a zníženie spotreby paliva na 6,4 l z pôvodných 7,1 l/km. Inovované vozidlá X-TRAIL budú na slovenskom trhu dostupné od konca septembra 2010.