Na prvý pohľad udrú do očí výrazné dizajnové zmeny prednej časti masívnej karosérie. Reflektory a ich krycie sklo sa premenili do výraznejších hrán, predná maska i spodné nasávacie otvory absolvovali pod rukami štylistov to isté. Predchádzajúca verzia mala veľký znak hviezdy zvieraný dvoma chrómovými linkami, dnešný model si vystačí s jednou centrálnou lištou. Pribudli LED diódy v dvoch pásoch a stredná časť „lízatka“ dostala lesklý plast. Na bočnom profile sa nič nemení, všimnúť si môžete iba iné spätné zrkadlá so smerovými svetlami z LED. Bacuľaté pozadie presunulo cúvacie svetlá z hlavných svetlometov do oblasti EČV, zmenil sa difúzor a koncovky výfukov.
Uvažovať nad výbavou nemá veľký zmysel, stačí si spomenúť na všetku dostupnú techniku, ktorou Mercedes vládne a predstaviť si ju v obrovskom kupé. Toto sú vrcholové verzie vyšperkované z top modelu značky, v kabíne i okolo nej je skrátka všetko. Splitview umožňujúci pasažierovi pozerať TV so zvukom v slúchadlách a vodičovi zasa orientovať sa podľa mapy navigačného systému Comand, DVD prehrávač, hlasové ovládanie, nočné videnie, bezkľúčový vstup, systém Pre-safe a inteligentný tempomat, adaptívne pruženie ABC,… Celý batalión prvkov je podporovaný exkluzívnou kožou Passion, AMG nástupnými lištami, koberčekmi, pedálmi, stropom zo semišu, karbónom, či klavírnym lakom dreveného obloženia.
Poďme pod kapoty. Tu sa skrývajú tie pravé skvosty, kvôli ktorým celá táto paráda vznikla. Je potrebné tieto verzie brať ako dva rozdielne životné organizmy. CL 65 síce oplýva ohromnou silou, na ktorú CL 63 nestačí, avšak vďaka dvanásťvalcu Biturbo má celkom iný charakter. Zamatový chod premiešaný s agresivitou a brutalitou. CL 63, to je predovšetkým ľahší motor V8 Biturbo, krásne bublanie a mrmlanie v nízkych otáčkach a návykový zvukový koncert pri akceleráciách. Tlačiť pedál do podlahy nedokáže omrzieť. Zrýchlenie hádže hlavy do opierok a schopnosť zlikvidovať čokoľvek a kdekoľvek sa okamžite stane súčasťou vodičovej DNA. A to všetko pri ohromnom luxuse a pohodlí. Zákruty vymetať vedia, ale opatrne s nimi. Toto sú ekvivalenty amerických muscle cars, nie okruhových špeciálov.
Výkonové charakteristiky tomu nasvedčujú. V8 Biturbo (interne označené ako M157) s objemom 5,5 litra, priamym vstrekovaním benzínu s piezoelektrickými injektormi, variabilným časovaním ventilov, no i štart-stop funkciou vládne silou 400 kW (544 koní) a 800 Nm od 2 000, až po 4 500 ot./min. Komu sa máli, môže si priplatiť AMG Performance package za niečo vyše 10 000 eur, zvyšujúci obe hodnoty na 420 kW (571 k) a 900 Nm. Veď prečo nie, keď extrém, tak poriadny. S motorom prichádza i sedemstupňová automatická prevodovka AMG Speedshift MCT s ponukou troch režimov správania sa. Kombinovaná spotreba sa vďaka nej znížila na prijateľných 10,5 litra (úspora 25 %), no na mestský cyklus sa radšej nepýtame. Emisie CO2 sú taktiež zelenšie ako by sa čakalo, 244 g/km sa pri predstave toľkej dynamiky ospravedlňuje ľahšie.
Keď CL 63 nadvihoval obočie, CL 65 AMG už mieri do oblakov. Dvanásťvalec do V, objem rovných 6 litrov, dve turbá, medzichladič, karbónové doplnky, výkon 463 kW (630 k) a elektronicky limitovaný krútiaci moment 1 000 Nm od 2 300 do 4 300 ot./min. Emisie už vystreľujú na 344 g/km, kombinovaná spotreba je 14,3 l, ale s nutkaním využiť potenciál motora sa s ňou môže každý razom rozlúčiť. Automat a jeho sedem stupňov by to ihneď roztrhalo, svoje služby preto prišiel ponúknuť osvedčený päťstupňový automat.
Exkluzívny dizajn čiernych kovaných diskov AMG so zrkadlovým finišom je obúvaný do predných pneumatík s rozmerom 255/35 R 20 a 275/35 R 20 vzadu. Dizajnové rozdiely medzi oboma verziami sú minimálne, najmarkantnejším poznávacím znakom sú nápisy na bokoch karosérie za prednými kolesami.
Top ponuka je uzavretá, modelový rad kompletný. Najluxusnejšie kupé značky dostalo novú tvár, inovovanú techniku a bojové poslanie vydržať až do príchodu novej generácie. Ale na tú si budeme musieť ešte hodnú chvíľu počkať.