V týchto dňoch prichádza na trh inovované Mitsubishi Lancer Evolution, a to rovno v troch podobách: ako základný GSR, Special Editon a vrcholný MR Touring.
Dvojlitrový radový štvorvalec 4B11 T/C s prepĺňaním a medzichladičom sa nezmenil. Jeho hliníkový blok valcov pracuje s variabilným časovaním nasávacích i výfukových ventilov MIVEC. Dokáže vyvinúť silu 295 koní (217 kW) pri 6 500 ot./min. a posilnených 406 Nm krútiaceho momentu. Druhom v zbrani sa stal nový výfukový systém z nehrdzavejúcej ocele, s hlučnejším hlavným tlmičom a dvoma výhražne stiahnutými koncovkami.
Útok elektronických bojovníkov vedie v prvej línii pohon všetkých kolies Super All Wheel Control (S-AWC). Okrem vynikajúcej schopnosti distribúcie krútiaceho momentu na každé jednotlivé koleso zvlášť dokáže „vycítiť povely“ a okamžite reagovať na zámery pilota. Za normálnych okolností je rozdelenie krútiaceho momentu v pomere 50:50 na obe nápravy. Neustále sa však porovnávajú hodnoty uhla natočenia volantu, sily vyvíjanej na plynový pedál, otáčok kolies a pozdĺžneho i priečneho pohybu karosérie. Podľa zistených údajov sa elektronické čipy v zlomku sekundy rozhodujú o priškrtení, či posilnení jednotlivých častí pohonných komponentov. Sekundantmi v tejto vojne jednotiek a núl sú aktívny centrálny (ACD) a zadný diferenciál s kontrolou opustenia jazdného smeru AYC, stabilizačný systém ASC a športovo naladené ABS.
Dvojspojková 6 stupňová prevodovka Twin-Clutch Sportronic Shift Transmission (TC-SST) používa elektrohydraulické mokré spojky a pod volantom má magnéziové pádla. Zvoliť sa dajú tri režimy: Normal, Sport a S-Sport, samozrejmosťou je manuálne radenie i automatický mód.
Karoséria všetkých troch pešiakov má strechu, kapotu, predné blatníky i nosníky nárazníkov vyrobené z hliníka. Časti šasi zasa prvky z rovnakého materiálu pre menšiu neodpruženú hmotnosť. Dole pracujú pružiny Eibach a tlmiče Bilstein. Model GSR dostal disky kolies od Enkei, MR na oplátku od BBS. Štandardom sa stali 18 palcové Yokohami 245/40 R18, brzdy Brembo majú vpredu štvorpiestikové strmene, vzadu o dva menej.
Dizajn neprešiel veľkou búrkou: zväčšili sa len bočné nasávacie vstupy vzduchu podporujúce prikrčenú prednú masku kopírujúcu aerodynamiku stíhacích bombardérov a zadné svetlá dostali čierne podklady.
Každodenné súboje s premávkou sa nesú v hesle „Better Everyday Driver“. V interiéri sa objavil nový viacfarebný LCD displej, rany do uší má na starosti 710 wattové audio Rockford Fosgate Punch s integrovaným navigačným systémom. Pohodlie v kokpite zvýšia kožené Recará s vyhrievaním, Bluetooth konektivita, prípojka na MP3 prehrávače, či Fast Key bezkľúčový systém. V prípade útoku sa rozvinú dvojstupňové predné airbagy, bočné a hlavové vankúše a kolenný airbag vodiča.
**Lancer Evolution GSR – vybrané prvky štandardnej výbavy (bez ohľadu na trhové špecifikácie):** – 140 Wattové rádio s CD a MP3 (6 repro)
\- Automatická klimatizácia
\- Lakované spätné zrkadlá a kľučky dverí
\- Tempomat
\- 7 airbagov vrátene kolenného pre vodiča
\- Hmlové svetlá
\- El. ovládanie okien
\- Zadný spojler
\- Sedadlá Recaro
\- Brzdy Brembo
\- Bezkľúčový vstup
\- Handsfree Bluetooth
\- LCD displej
\- Kožený volant a páka ručnej brzdy
\- Disky kolies Enkei
**Lancer Evolution SE – štandardná výbava (navyše oproti GSR):** – Dvojspojková prevodovka TC-SST
\- Dvojité predné brzdové kotúče Brembo
\- Xenónové svetlomety
\- Tlmiče Bilstein, pružiny Eibach
\- Vyhrievané sedadlá Recaro
**Lancer Evolution MR – štandardná výbava (navyše oproti SE):** – Dvojspojková prevodovka TC-SST s magnéziovými pádlami
\- Disky kolies BBS
\- Bezkľúčový vstup Fast-Key
\- Sedadlá Recaro v kombinácii koža/semiš
\- Audosystém Rockford Fosgate (710 W) a navigačný systém Sirius