Vozidlo navrhli a jeho výrobu presadili zamestnanci pobočného závodu v Kvasinách, ktorý sa po spojení s mladoboleslavskou Škodou zaoberal výrobou menších sérií úžitkových i športových vozidiel, vrátane obľúbeného kabrioletu Felicia.
Škoda 110 R Coupé vychádzala z modelu 100/110, ktorého výroba sa v Mladej Boleslavy začala po celozávodnej dovolenke v roku 1969, ako nástupcu známej 1000/1100 MB. Vedenie automobilky schválilo koncepciu nového kupé v novembri 1967. Prvý prototyp bol vyhotovený ešte pred príchodom sovietskych vojsk – 31.3.1968 a hotový kus bolo našej verejnosti predstavený na brnianskom autosalóne, konajúcom sa v dňoch 5. až 14. augusta 1970.
Dvojdverová karoséria so splývajúcou zadnou časťou mala usporiadanie sedadiel 2 + 2. Ako skutočné kupé ponúkala bezrámové okná, či aerodynamickejší sklon čelného okna. Oproti sedanu 110 malo „erko“ zvýšený výkon z 53 k (38,8 kW) na 62 k (45,4 kW). Z príplatkovej výbavy, ponúkanej automobilkou, sa dalo voliť napríklad medzi športovou radiacou pákou, iným stredom volantu, laminátovým predným spojlerom, vyhrievaným zadným oknom, známymi hliníkovými „puklicami“, či špeciálne čalúnenými sedadlami. Z karosérie 110 R Coupé vyšlo niekoľko športových špeciálov. V roku 1974 to boli tri prototypy s označením 180 RS a 200 RS. Z nich bol následne odvodený úspešný homologovaný športový špeciál 130 RS (viď 1. ročník Classic – jeseň/zima 2008, str. 78 – 85).
Posledný kus Škody 110 R Coupé bol vyrobený v Kvasinách 30. decembra 1980, a celková výroba dosiahla približne 57 000 kusov.
Technické údaje: Škoda 110 R Coupé (Model 1971)****Karoséria******Druh**celokovová, samonosná, dvojdverová**Počet miest**2 + 2 (núdzové)**Dĺžka x šírka x výška (mm)**4 155 x 1 620 x 1 340**Rázvor (mm)**2 400**Objem batožinového priestoru (l)**250 + 120 príručná**Objem palivovej nádrže (l)**32**Pohotovostná hmotnosť (kg)**880**Celková hmotnosť (kg)**1 865****Podovozok**** **Predná náprava**lichobežníková, vinuté pružiny**Zadná náprava**kyvadlová, vinuté pružiny**Brzdy vpredu/vzadu**kotúčové/bubnové**Prevodovka**M4**Pohon**zadných kolies**Rozmer disku**4 1/2 J X 14****Motor********benzínový, karburátorový R4, OHV**** **Zdvihový objem (cm3)**1 107**Výkon (kW/k)**45,4/62pri ot./min.5 250-5 500**Krútiaci moment (Nm)**86pri ot./min.3 500****Jazdné výkony**** **Maximálna rýchlosť (km/h)**145**Spotreba paliva (l/100 km)**9**Spotreba oleja (l/1000 km)**0,8**Dojazd na plnú nádrž (km)******cca 355****