Audi A7 Sportback: Predstavenie a viac foto

Audi uverejnilo prvé informácie a detailnejšie fotografie o svojom novom modelovom rade A7 Sportback.
Vydané  Text: 
Päťdverové liftback-kupé má dĺžku 4,97 m, šírku 1,91 m, a výšku iba 1,42 metra. Dlhá kapota motora, krátky predný previs, dlhý rázvor, sklonený zadný stĺpik karosérie a prudko splývajúca zadná časť vytvárajú dynamický celkový vzhľad krížiac dizajnové prvky menšieho A5 Sportback i luxusnej limuzíny A8 (najmä spredu). Karoséria je vyrobená najmä z hliníka a ocele vysokej pevnosti. Batožinový priestor má základný objem 535 l, sklopením operadiel zadných sedadiel sa dá zväčšiť na 1 390 litrov. Pohodlnému nakladaniu i využiteľnosti nahrávajú rozmerné piate dvere ako pri karosérii liftback. Na želanie (a za náležitý finančný obnos) sa tak ako pri A8 dodávajú predné reflektory kompletne vyskladané z LED diód, s nižšou spotrebou elektrickej energie ako klasické riešenia. Sériovo má nové „kupé“ bi-xenónové reflektory a zadné LED svetlá. Hmlovky nahrádza funkcia inovatívneho osvetlenia do každého počasia. Interiér A7 Sportback nadväzuje na rozohrané expresívne línie. Dominantným prvkom je tzv. wrap-around – horizontálna línia, obklopujúca vodiča i spolujazdca. O kvalitu spracovania a akosť materiálov sa báť nemusíme, Audi to s interiérmi naozaj vie. Kožené sedadlá vpredu môžu byť na želanie vybavené klimatizovaním i masážnou funkciou, nechýba módne ambientné podsvietenie, head-up displej, Active lane assist, či parkovací automat. Súčasťou sériového vybavenia je vylepšené MMI s centrálnym tlačidlom menu a redukovaným počtom tlačidiel. Ovládací systém MMI touch kombinuje navigačný systém na báze pevného disku s ovládacím komfortom dotykovej plôšky Touchpad. Pomocou nej môže vodič „kresliť“ písmená z cieľa navigácie, alebo číslice telefónnych kontaktov. Služby on-line, pripravené v spolupráci s Google, umožňujú počas jazdy prostredníctvom mobilného telefónu podporujúceho Bluetooth pripojiť päťdverové kupé na internet. Modul UMTS prenáša fotografie a informácie z portálu Google Earth na monitor a kombinuje ich s aktuálnou trasou. Navigácia následne poskytuje dáta o priebehu cesty riadiacej jednotke adaptívnych reflektorov, automatickej prevodovke a adaptívnemu radarovému tempomatu s funkciou Stop & Go. V kritických situáciách tak dokáže systém Pre sense predchádzať nehodám, resp. výrazne zmierňovať ich následky. Hotspot WLAN v kabíne umožňuje pripojenie rozličných mobilných prístrojov a ponuku hifi-setov dopĺňa okrem tradičného Bose aj špičkový Bang & Olufsen s celkovým výkonom 1 300 wattov a 15 reproduktormi. Od začiatku predajov bude Audi dodávať model A7 Sportback so štyrmi motormi V6 – dvoma benzínovými a dvoma naftovými. Výkonové rozpätie sa pohybuje od 150 kW (204 k) do 220 kW (300 k). Najslabší 3.0 TDI (150 kW/204 k) s automatickou prevodovkou multitronic sa v priemere uspokojí s 5,3 litrami nafty na 100 km – čomu zodpovedajú emisie CO2 na úrovni 139 g/km. Všetky motory využívajú tepelný manažment, rekuperáciu kinetickej energie a systém štart-stop. Prevodovky budú v ponuke dve: multitronic s plynulou zmenou prevodového pomeru sa používa pri pohone predných kolies, sedemstupňová prevodovka S tronic s dvoma spojkami sa kombinuje s permanentným pohonom všetkých kolies quattro. Ten vo svojom najnovšom vývojovom stupni využíva medzinápravový diferenciál s korunovými kolesami a selektívne rozdeľovanie krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá. Na želanie sa montuje elektronicky ovládaný športový diferenciál, aktívne prerozdeľujúci krútiaci moment medzi zadnými kolesami. Audi A7 Sportback jazdí na kolesách formátu 18 až 20 palcov. Ramená závesov sú vyrobené z hliníka, nové riadenie má elektromechanický posilňovač s vysokou účinnosťou. Systém na reguláciu jazdnej dynamiky Audi drive select je súčasťou sériového vybavenia, za príplatok sa montuje pneumatické pruženie Adaptive air suspension s elektronickou reguláciou charakteristiky tlmičov pruženia. Otázkou tak ostávajú iba ceny. Ich prémiové nastavenie by však malo rešpektovať domácu konkurenciu.