Obidvaja dostali prepracované tváre s ostro zastrihnutými svetlami i nové zadné partie. Veľkopriestorový van Viano zdobí elegantné stvárnenie, doplnené chrómom trojdielneho rebrovania masky chladiča, ako i športovo sa tváriaci predný nárazník s výraznými mriežkami. Disky z ľahkých zliatin, spätné zrkadlá so smerovými svetlami a pastelové farby nahrávajú zadnej časti. Tu sa však zmenili iba vertikálne svetlomety, ktoré už nedosahujú svojou výškou vrchnú časť okna, ale efektne končia v jeho spodných rohoch. Zvyšok vypĺňa lesklý plast.
Vito ako pracovný nástroj nemá ambície dobre vyzerať, jeho podstatou je slúžiť. Preto je vybavený plastovými ochrannými lištami, nelakovaným nárazníkom s triezvou optikou a spätnými zrkadlami, kde sa následky nehôd pri manévrovaní ľahšie odpúšťajú. Maska chladiča je iba dvojdielna a zadná časť s dverami sa môže meniť podľa potrieb zákazníka. V ponuke samozrejme ostávajú všetky doteraz ponúkané karosárske verzie.
Omladenia sa dočkal aj podvozok – v prípade oboch sa každý konštrukčný detail prednej i zadnej nápravy vylepšil o malý kúsok. Dimenzovanie je iné v prípade skriňovej dodávky, dobre znášajúcej zaťaženie, a iné pri Kombi, kladúcom dôraz na komfort. Vito sa môže pochváliť vyšším užitočným zaťažením i robustnosťou. Posilnené boli jazdné vlastnosti, bezpečnosť, i pohodlie, naopak, celkový hluk poklesol.
Všetky štvor- a šesťvalcové motory zaznamenali v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi zníženie spotreby, i emisií CO2 o 15 percent. Pod tento progres sa výrazne podpísal sériový „eko program“ BlueEfficiency, ktorý zahŕňa pneumatiky s nižším valivým odporom, systém štart-stop, i pomocné agregáty upravujúce svoju činnosť podľa aktuálnej potreby. Viano ponúka silové rozpätie od 100 kW (136 k) do 190 kW (258 k), pri súčasnom splnení emisných limitov Euro 5.
Do Vita sa BlueEfficiency montuje na želanie, pribral ale novú šesťstupňovú prevodovku, štandardne montovanú k naftovým štvorvalcom. Výkonové rozpätie modelu Vito siaha, podľa typu nasadenia, od 70 kW (95 k) až po 190 kW (258 k).
Interiér priestranného Viana sa dá ozvláštniť ambientným podsvietením zo svetelných vlákien a LED na čítanie, poteší funkcia stmievania. Na luxusnú kartu hrá zábavný komplex Rear Seat Entertainment pre zadných pasažierov, ako i nové poťahy sedadiel. Mercedes vymenil niektoré ovládacie tlačidlá a do ruky padne prekreslený multifunkčný volant so štyrmi ramenami. Vito prijalo zjednodušenú obsluhu, novú farebnú schému, no predovšetkým zvýšenú kvalitu spracovania, ktorá sa dovtedy na prémiový Mercedes iba neúspešne hrala.
Ceny zatiaľ slovenské zastúpenie nestanovilo, citeľné výkyvy však neočakávame.