Najrýchlejšie SUV sveta: BMW X6 od G-Power

G-Power vzal obludné BMW X6 M, vymenil motor, pridal kompresory a postavil najrýchlejšie SUV sveta.
Vydané  Text: 
BMW X6 M nepatrí medzi stroje, ktoré by akútne potrebovali zvyšovať výkon a pridávať silu. Technici v G-Power si však myslia niečo úplne iné. Chceli stvoriť rekordný stroj a začali naozaj od základu. Benzínový osemvalec uznali za nevhodný, a tak ho jednoducho celý vymontovali. Ich zrak sa obrátil k BMW M5/M6 a ich obludnej desaťvalcovej dračej jaskyni – po pár nociach sa v masívnej prednej časti X6 objavilo nové srdce. Desaťvalcové SUV, to tu ešte nebolo. Háčik bol však v tom, že V10 bol v pôvodnom nastavení o dobrých 50 koní slabší ako V8-osmička zo súčasného X6 „emka“. Valce sa preto s kľukovým hriadeľom upravili tak, že sa objem zvýšil na 5,5 litra, osadili sa kované piesty Mahle s nižšou kompresiou a zvýšenou pevnosťou. Nestačilo. Na rad teda prišlo nasávanie. SUV má miesta na rozdávanie a G-Power to vie. Primontovali dva kompresory ASA T1-316 (z rekordného G-Power M5 Hurricane RR) a prihrali medzichladiče vzduchu s vodným chladením. Zložité hliníkové odliatky nahradili štandardný air box na vrchu motora. Stále však chýbala posledná ingrediencia – optimalizácia dátovej mapy motora. Mechanický skvost bol na svete. Každým vkladom rástol výkon a krútiaci moment. Výsledná hodnota ale prekonala očakávania: 900 konských síl (662 kW) pri 8 000 otáčkach a maximum krútiaceho momentu 870 Nm pri 6 800 ot./min. Enormné čísla sú posielané cez 6 stupňovú G-Power prevodovku na zadné kolesá. Na ceste sa vyšperkovaný motor dostane z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a po 13 s už vozidlo uháňa 200 km/h. Maximálna rýchlosť je odhadovaná na viac ako 330 km/h. Dizajnové zmeny nemali priniesť len brutálny imidž, tu sa dbalo najmä na funkčnosť. Minimalizovalo sa obtekanie vzduchu a čo najviac sa zvýšili prítlačné sily. Prikvitla karbónová kapota a titánový výfukový systém (spolu s interiérom úspora 150 kg). Do nehorázne veľkých 23 palcových diskov kolies Silverstone RS s vysokovýkonnými pneumatikami Michelin 315/25 ZR 23 sa len tak tak zmestili 410 mm karbón-keramické brzdové disky so 6 piestikovými strmeňmi. Interiér dokonal na zmysly útočiace dielo niekoľkofarebnou kombináciou exkluzívnych materiálov, 4 samostatnými ultra-ľahkými karbónovými vaňami, dekoráciami palubnej dosky a stredových tunelov z rovnakého materiálu a koženým čalúnením takmer všetkého, vrátane A, B a C stĺpikov. Už tak vysokú exkluzivitu najbláznivejšieho SUV dneška výrobca z Autenzellu ešte zvýšil oznámením, že celosvetovo vznikne iba prísne limitovaných 5 kusov.