Pokračovateľ ikonického Camara začal spôsobovať starosti svojej reinkarnovanej konkurencii pony cars Fordu Mustang a Dodge Challenger. Na trhy dorazil len nedávno, no už teraz prichádza s posilnenými motormi a jemnými technickými úpravami.
Preladením prešiel 3,6 litrový priamovstrekový šesťvalec DI VVT, posilnený o drobné stádo 8 koní (5,8 kW). Ponúka 312 k (232 kW) výkonu a 370 Nm krútiaceho momentu. Kompresný pomer 11,3:1 spolupracuje s upraveným nasávacím a výfukovým traktom, štandardom je na americké pomery netradičná manuálna prevodová skriňa Aisin AY6.
Vrcholná verzia Camaro SS je poháňaná dvoma 6,2 litrovými V8 agregátmi (L99 a LS3) odvodenými z Corvette, predstavenej v roku 2008. Hliníkový blok a hlava valcov i aktívny palivový manažment verzie L99 produkuje 400 konských síl (298 kW) pri 5 900 ot./min. a krútiaci moment 556 Nm v okolí 4 300 otáčok. Výkonnejší LS3 vydoluje 426 koní (318 kW) a výborných 569 Nm. Slabšia strojovňa (kompresný pomer 10,4:1) je kombinovaná so šesťstupňovou automatickou prevodovkou Hydra-Matic 6L80, silák (10,7:1) používa puristický manuál Tremec TR 6060 s rovnakým počtom „kvaltov“.
Nezávislé odpruženie prednej i zadnej nápravy získava výhodu nad tuhou nápravou Mustanga. Vrchné kontrolné ramená v tvare písmena L v trochu nešťastne pomenovanom SS komunikujú so štvorpiestikovými brzdami Brembo s hydraulickým brzdovým asistentom. Pribudol Launch Control pre ráznejšie odstrely z miesta a štandardom všetkých verzií sa stal StabiliTrak – elektronický stabilizačný systém. V-6 modely prerezávajú vzduch s aerodynamickým odporom Cd 0,37, Cd 0,35 majú na starosti V-osmičky.
Novinkou je Head-up displej premietajúci údaje o pohybe a prevádzke na štít pred vodičom. Do retrom dýchajúceho, i keď obligátne plastového interiéru sa môže nasťahovať ambientné podsvietenie s LED a šesťpolohové elektrické nastavovanie koženého sedadla vodiča. Opciou je kožený trojramenný volant, Bluetooth a iPod konektivita, zadný parkovací asistent a USB port. Zábavný systém zahŕňa jednoduchšie autorádio s 6 reproduktormi a CD prehrávačom, respektíve prémiový 245 wattový Boston Acoustics (9 reproduktorov). Samozrejmosťou pre každé Camaro je aj XM satelitná navigácia.
Výbavové mutácie LS a LT obúvajú 18 palcové kolesá, za príplatok Chevrolet pribalí devätnástky. Svalovec s dvojitým S otáča štandardnými 20“ diskami, špeciálnym dílerským setom sú extrémne dvadsaťjednotky.
Do apríla tohto roku si nové Camaro priviezlo domov už 90 000 zákazníkov. Najpopulárnejšími sa stali vozidlá doplnené o paket RS s kruhmi z LED diód, zadným spojlerom (LT), špecifickými zadnými svetlami a 20 palcovými diskami kolies s finišom Midnight Silver.