Nová dizajnová kreácia má podporiť exkluzivitu dravého trojzubca. Stojí na základe modelu Quattroporte Sport GT S a má byť zhmotnením pre viac ako 56 ocenení udelených automobilovými nadšencami, motoristickými novinármi i laickou verejnosťou.
Maserati založilo prvou generáciou luxusného športového sedanu novú kategóriu,, v ktorej po dlhé roky lovilo Quattroporte osamotene. V posledných mesiacoch sa k nemu pridalo hneď niekoľko lačných predátorov ako Aston Martin Rapide, či Porsche Panamera.
Aktuálny model je na trhu už šesť rokov a jednu omladzovaciu kúru má už za sebou. Aby sa udržal v konkurencieschopnej kondícii, musel nabrúsiť tesáky ešte ostrejšie. Top modelom exkluzívneho „štvordverového kupé“ sa preto stal rad „Awards Edition“.
Karoséria od Pininfarinu, ručný podiel práce, exkluzívne materiály a burácajúci ryk osemvalcového atmosférického motora ostávajú. Novinkou sú drobné, no pre cieľovú skupinu zákazníkov určite podstatné dizajnové rozdiely exteriéru i interiéru.
Lákanie koristi na farebnú pestrosť zahájil nový lak karosérie. Perleťová šedá Quarzo fuso so zlatými nuansami sa ponúka exkluzívne iba pre Awards Edition. Chrómové prvky masky, troch bočných výduchov a koncoviek výfukov s lešteným finišom dostali matnú podobu Multi Trident miešanú so saténovými 20 palcovými diskami kolies.
Brembo a taliansky trojzubec zároveň predstavujú úplnú novinku: ručne brúsené a leštené brzdové strmene, zdokonalené opticky až do zrkadlového lesku. Spolu s vŕtanými kotúčmi a červeným podpisom Maserati tvoria elegantný, trochu provokujúci pár.
Interiér je svedkom poľovačky na kombináciu športového citu a luxusného strihu. Dvojfarebná kombinácia sedadiel, dverí, palubnej dosky a stropu hostí kožu Paltrona Frau doplnenú o perforovanú alcantaru so vzorom rozbúrených vĺn. Tá sa dostala i na volant, prevodovú páku a výplne dverí. Dekorácie klavírneho dreveného obloženia a hliníkových nástupných líšt však trochu kazia plastové prepínače a veľmi stroho pôsobiaca obrazovka navigačného systému.
Motor V8 ostáva nezmenený, no stále veľmi charakterný. Červený blok, chápadlá nasávania a trojzubec na vrchu. Objem 4 691 centimetrov kubických poskytuje voľne dýchajúcim (bez prepĺňania) 440 konským silám (322 kW) pri 7 000 ot./min. dravosť v podobe 490 Nm krútiaceho momentu pri 4 750 otáčkach. V režime Sport sa otvoria vzduchové ventily, ktoré dokážu vypustiť do športového výfukového potrubia neželané spätné tlaky inak znižujúce výkon. Maximálna rýchlosť nelimitovaných 285 km/h urobí rovnakú radosť, ako ušiam veľmi lahodné zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.
Celkovú auru talianskej výnimočnosti majú napokon vzbudiť špeciálne plakety Awards Edition na rámoch B stĺpika a v prepracovanom interiéri. Modelová top verzia Quattroporte sa na európsky trh dostane koncom roka 2010.