Mercedes-Benz pustil na cesty prototyp elektrickej verzie E-Cell superšportového SLS AMG. Štyri elektromotory v každom kolese sa majú postarať o jedinečnú dynamiku s nulovými emisiami.
Funkčný a pojazdný demonštrátor má avizovať príchod sériovej podoby v roku 2013 ako súčasť stratégie „AMG Performance 2015“. Prototyp sa podrobuje zaťažkávajúcim skúškam a vývoj stále pokračuje. Inžinierom sa už dnes podarilo využiť nízky skelet okrídleného SLS spôsobom, keď dopredu, do stredového tunelu a za sedadlá natesnali objemné batérie a pohonné elektroagregáty umiestnili blízko každého zo štyroch kolies. Ušetrený priestor dal vzniknúť vynikajúcemu pomeru rozloženia hmotnosti a ťažisko sa znížilo o 23 milimetrov.
Limetkovej farbe AMG lumilectric magno nanesenej na aerodynamicky upravenú karosériu sekundujú čierne 10 lúčové disky kolies s hladkým finišom obuté do gumových valcov 265/35 R 19 vpredu a 295/30 R 20 vzadu. SLS E-Cell dostal hlavné svetlomety vrhajúce svoje lúče cez úsporné diódy LED. Zmenila sa spodná časť s celým nárazníkom a gigantický znak Mercedes opticky vystúpil viac do popredia.
Štyri kompaktné synchrónne elektromotory produkujú spoločných 392 kW (534 k) a 880 Nm krútiaceho momentu. Oproti klasickému V8 ale prinášajú dôležité bonusy: od okamžiku aktivácie je k dispozícii plný, neprerušovaný ťah, vibrácie takmer neexistujú a otáčky sú schopné atakovať hranicu 12 000, čo pripomína skôr motorky ako automobily. Nevýhodou je naopak dojazd 150 km pri plnej záťaži, nutnosť šesťhodinového dobíjania a menej atraktívne bzučanie a vrčanie. Čas potrebný na zrýchlenie z pokoja na 100 kilometrovú hranicu sa oproti benzínovej verzii predĺžil len o 0,2 s, a to na rovné 4 sekundy.
Samostatnou kapitolou sú 400 voltové vysokonapäťové líthium-iónové batérie chladené kvapalinou. Modulárna konštrukcia pozostávajúca z 324 polymérových buniek znesie maximálnych 480 kW (654 k), čo predstavuje absolútny vrchol v automobilovom priemysle. Energetický obsah je 48 kWh a kapacita 40 Ah. Berúc do úvahy potenciálne nebezpečenstvo všetkých vysokonapäťových akumulátorov, vyvinul Mercedes špeciálny inteligentný paralelný okruh jednotlivých modulov batérií zvyšujúci bezpečnosť, i životnosť.
Koncept používa karbón-keramické brzdové kotúče s rozmermi 402 x 39 mm vpredu a 360 x 32 mm vzadu. Vážia o 40 % menej ako konvenčné brzdy a podstatne prispievajú k zníženiu neodpruženej hmotnosti, ktorá má zasa blahodarné účinky na dynamiku, agilitu, priľnavosť ale i komfort pruženia.
Cena Mercedesu SLS AMG E-Cell sa odhaduje na 190 000 eur, čo oproti benzínovej verzii nie je práve zanedbateľný prírastok.