Fabia hatchback a Fabia Combi dostali benzínové turbo motory z nového technologického radu TSI. Obidvom pridelili priame vstrekovanie benzínu a objem 1,2 litra. Škoda tento agregát ponúka v dvoch výkonových verziách. Slabšia z nich dosahuje výkon 63 kW (85 k) pri 4 800 ot./min. a krútiaci moment 160 Nm v rozsahu 1 500 – 3 500 ot./min. Po 12 sekundovom zrýchľovaní na „stovku“ sa maximálna rýchlosť zastaví pri 180 km/h. Výkonnejší variant poskytuje 77 kW (105 k) pri mierne vyšších 5 000 ot./min. a 175 Nm v rozsahu 1 550 až 4 100 otáčok. V kombinácii s dvojspojkovou 7 stupňovou prevodovkou DSG zrýchli z 0 na 100 km/h pod desať sekúnd a „maximálku“ dosiahne pri 190 km/h.
Škodou organizované stretnutie TSI Cup 2010 ponúklo možnosť osobne si vyskúšať oba charaktery turbomotora – silu i úspornosť. Pre každý z nich bola pripravená iná skúška, ktorú účastníci absolvovali vo forme tímovej súťaže.
Prvou boli preteky v automobilovom slalome, ktoré preverili silu, pružnosť i jazdné vlastnosti nedávno modernizovanej Fabie. Preteky s časom prebehli na dĺžke 2 kilometrov v uzavretom letisku Piešťany. Napriek mimoriadne nepriaznivému počasiu a silnému dažďu dokázali viacerí jazdci na zrkadlovo mokrom asfalte jazdiť časy na úrovni 90 sekúnd. Podobné „časové snímky“ tu dokážu lámať športovo upravené vozidlá s výkonom väčším o 25, až 50 koní. Fabia obstála. Nielen vďaka jazdným vlastnostiam, ale i pružnému motoru, ktorý ponúka svoj ťah už pod 2 000 otáčkami. Práve táto „turbo“ vlastnosť zabezpečila Fabii TSI ráznejšie zrýchlenia z pomalých úsekov trate do rýchlejších pasáží.
Ekologicky korektné zmýšľanie prepĺňaných 1,2 l agregátov preverila jazda na spotrebu. Testovací úsek merajúci približne 160 km kombinoval kvalitné a rýchle úseky, niekoľko miest, viacero obcí, stúpania, klesania ako aj diaľničné pasáže. Tri najlepšie posádky dokázali podľa palubného počítača dosiahnuť priemernú spotrebu pod 5 l na 100 km. Najlepší výsledok 4,7 l/100 km, dokonca podliezol i túto hranicu. Priemer všetkých zúčastnených sa nakoniec ustálil na 5,1 litroch na 100 km a neplánovane potvrdil výrobcom deklarované čísla o kombinovanej spotrebe 5,2 a 5,3 litrov na sto kilometrov pre oboch „jedna-dvojkárov“.
Mladoboleslavský výrobca dokázal testovacími kilometrami preukázať odhodlanosť i úsporný charakter motorov z vývojovej dielne svojich inžinierov. Ak sa ľahká noha dokázala ustrážiť a nedať turbu možnosť naháňať sa vo vysokých otáčkach, vedela spotreba vďaka malému objemu potešiť nejedného benzínového asketika. V polohách s plynom viac komunikujúcim s podlahou sa na oplátku rozhýbala ručička rýchlomera tempom naozaj netradičným pre takto maloobjemové agregáty.
Pozn. red.: **článok bol prevzatý z materiálov spoločnosti Škoda Auto Slovensko**