Fiat 500 oslavuje 50 rokov od uvedenia prvého modelu 500 na trh. K narodeninám sa koncern rozhodol zaradiť do jeho portfólia úplne nové dvojvalcové motory TwinAir s výkonom 85 koní.
Veľký návrat k dvojvalcom avizoval Fiat už pred časom a dnes ho reálne uvádza do prevádzky v modeloch Fiat 500 a 500C (Cabrio). Model, ktorý je na trhu už tretí rok a oslavuje päťdesiatročnicu od uvedenia prvej generácie prináša downsizing dotiahnutý do extrému.
Dvojica valcov s objemom 900 kubických centimetrov (0,9 l) je benjamínom novo vznikajúcej rodiny stvorenej Fiat Powertrain Technologies (FPT). Implementuje systém Multiair kombinovaný so špeciálnou dynamikou tekutín, optimalizovanou pre maximálnu efektívnosť a úspornosť. Celá família motorov s dvojčatami valcov bude ponúkať výkonové rozpätie od 65 do 105 koní (47 kW – 77 kW). Produkovať budú o 30 percent menej emisií CO2 ako agregáty s porovnateľným výkonovým potenciálom.
Jubilujúci súrodenci 500 a 500C dostali motorček vytrénovaný na 85 koní (62 kW), čo je hodnota porovnateľná s niektorými atmosférickými štvorvalcami. Jeho rodný list si zároveň pripísal rekord najekologickejšieho benzínového motora vôbec.
Na ťahu je ale i druhá generácia známeho 1,3 litrového MultiJet-u. Znásobených osem vstrekovacích dávok počas jedného cyklu zvyšuje hodnotu krútiaceho momentu v nízkych otáčkach o 32 % a pri výkone 95 koní (69 kW) emituje o 6 % menej CO2. Tomu napomáha aj systém štart-stop a softwarové riešenie eco:Drive, ktoré po zozbieraní dát z vozidla na USB kľúč analyzuje a vyhodnocuje jazdu na domácom počítači vodiča.
Kabriolet s plátenou strechou zhŕňajúcou sa medzi oblúky A a C stĺpika si za niekoľko mesiacov jeho moderného reinkarnačného žitia objednalo už 32 000 zákazníkov. Kupé minulý rok dostalo silácku verziu Abarth, ktorá sa nedávno pretransformovala aj do kabrioletu.
Ekologické tendencie si značka pestuje už dlhí čas, počas ktorého sa jeho automobily stali uceleným radom, ktorý dosiahol najlepšie flotilové emisie CO2 na úrovni 127,8 g/km. Priemer trhu sa pritom pohybuje na úrovni 145,8 g/km. K tomuto náskoku nepomáha len vyspelá technológia stavby, ale i voľba metánu ako alternatívnej formy pohonu (OEM).