Nové BMW X3 pôsobí robustnejšie ako predchádzajúca generácia. Karoséria má rozmery (d x š x v) 4 648 x 1 881 x 1 661 mm, rázvor je 2 810 mm (pre porovnanie stará X3 2 795 mm, X1 2 760 mm). Interiér predstavuje typické prvky BMW, centrálny displej má uhlopriečku 8,8 palca. X3 ponúka okrem kvalitných materiálov aj množstvo odkladacích priestorov.
Zadný rad je podobne ako v X1 delený v pomere 40:20:40. Batožinový priestor sa začína na 550 litroch, maximum je 1 600 litrov. Podvozok so svetlou výškou 212 mm je tvorený dvojitými priečnymi ramenami vpredu a viacprvkovou zadnou nápravou, samozrejmosťou je pohon všetkých kolies xDrive s aktívnou distribúciou krútiaceho momentu.
BMW zatiaľ avizuje len dve pohonné jednotky: prepĺňaný benzínový šesťvalec 35i (225 kW/306 k, 400 Nm), ktorý auto rozhýbe z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a spotrebuje v priemere 8,8 l/100 km, a naftový dvojliter 20d (135 kW/184 k, 380 Nm), ktorému rozbeh na 100 km/h trvá 8,5 s a spotrebuje v priemere 5,6 l/100 km.
Štandardom benzínovej verzie je osemstupňová automatická prevodovka. Tá sa dá objednať aj do naftovej, kde je základom šesťstupňový manuál. Oba motory disponujú štart-stop systémom a ďalšími prvkami EfficientDynamics.
Novinkou medzi elektronickými pomocníkmi je systém Performance Control, ktorý pribrzďovaním kolies pomáha agilite vozidla. K dispozícii je tiež systém adaptívnych tlmičov s troma režimami, head-up displej, adaptívne svetlá, asistent diaľkových svetiel či cúvacia kamera. Novinka má namierené predovšetkým na americký trh, vyrábať sa bude popri modeloch X5 a X6 v Spartanburgu v USA.