Najväčšou výhodou inteligentného aktívneho pohonu je schopnosť predvídať požiadavky na trakciu ešte skôr, ako sa prichádzajúci povrch vozovky dostane pod pneumatiky. Konkurenčné riešenia sú naopak schopné predefinovať prenos síl až potom, čo sa zmenené podmienky reálne dostavia.
Dynamax je vybavený riadiacou jednotkou nepretržite komunikujúcou s vozidlom, pričom spojková sústava je prostredníctvom viackotúčovej spojky plne ovládateľná cez elektrohydraulický systém. Výsledkom je trvalý prísun krútiaceho momentu v každej situácii, kedy výrobca sľubuje transparentné a hladké prerozdeľovanie.
Novinka so sebou prinesie istejšiu smerovú stabilitu v zákrutách, pri súčasnom odstránení pretáčavých a nedotáčavých reakcií obmedzením neželaných trakčných síl na prednú a zadnú nápravu. Zlepšiť by sa mala aj tepelná stabilita zabraňujúca prehriatiu pri jazde do kopca, alebo pri ťahaní prívesu. Spotreba paliva, ako i emisie CO2 sa vedia dokonalejšou distribúciou hnacích síl znížiť oproti doteraz používanému modelu aj o niekoľko percent.