VI. AZ pneu AutoSlalom 2010

AutoSlalomári, rovnako ako azda všetci, majú radi dovolenky. Organizátori seriálu AZ pneu AutoSlalom to veľmi dobre vedia. Preto je už tretiu sezónu kalendárny rozpis pretekov AS (konajú sa prakticky každý mesiac, s výnimkou decembra a januára) tak, aby pauza medzi letnými pretekmi bola čo najväčšia. Tento rok je letná prestávka skvelých 7 týždňov.
Vydané  Text: 
Seriál AZ pneu AutoSlalom je morálne rozdelený na dve polovice preto, lebo jednotlivé podujatia sa druhý polrok v zmenenom poradí jazdia na rovnakých tratiach ako v prvej polovici sezóny. Toto riešenie prináša jazdcom s odstupom niekoľkých mesiacov skvelú možnosť porovnať zlepšenia jazdeckých schopností, aj úpravy či modifikácie na aute ostrou jazdou na identickej trati. Prvé preteky druhej polovice sezóny 2010 sa v záujme veľkej letnej pauzy jazdili už 05.07. (v pondelok, štátny sviatok Cyrila a Metoda) len dva týždne po tých júnových. Uprostred horúčav sa seriál AZ pneu AutoSlalom vrátil na tradičnú trať do Paddocku pod Pezinskou babou. Jedna z najobľúbenejších tratí v Malých Karpatoch ponúkla okrem skvelého vyjašenia sa za volantom a neúprosných bojov o pozície na bedni všetkým zúčastneným príjemný lesný vlhký a čistý vzduch hôr. Trojdňový víkend by mohol byť pre pondelkovú účasť na pretekoch pre mnohých veľkou dilemou. Nie však pre slalomárov. Tých od účasti na obľúbených pretekoch už odradí naozaj máločo. V klasickej online predregistrácii na www.autoslalom.sk, ktorá začína vždy 7 dní pred pretekmi sa objavilo až 99 uchádzačov o štart. Medzičasom majú organizátori vyskúšané, že viac než 90 áut v kapacitne obmedzenom areáli je kritický počet. Iná skúsenosť o prirodzenom 10% úbytku skutočného počtu štartujúcich však dala organizátorom pokojný spánok. Ráno sa na registráciu do pretekov nakoniec dostavilo 82 jazdcov, úbytok na úrovni vyše 17%. Leto a dlhé voľno si teda predsa len vybrali svoju drobnú daň. Všetko zlé je na niečo dobré. Vďaka nižšiemu počtu jazdcov odsýpal program lepšie než stojí v časovom rozpise pretekov. Všetci účastníci, vrátane organizátorov, boli opäť šokovaní, ako je vôbec možné vybaviť 4 štarty pre každého jazdca v časovom rozmedzí 10 – 15,30 h. Vyhlasovanie výsledkov sa následne konalo presne o 16h a všetkým ostala ešte 1/3 dlhého dňa pre seba. Najväčšou novinkou druhej polovice sezóny je nový značkový pohár ŠKODA Cup, ktorý priamo zastrešuje dovozca áut tejto značky na Slovensko, spoločnosť ŠKODA-AUTO Slovensko. Tento krok potešil viaceré desiatky jazdcov tejto značky. Ako teda prebiehali samotné preteky? Ktoré mená sa postarali o rozruch tentokrát? Najmenšej kategórii S1 do 1 400 ccm kraľovali Fiaty 127 a mená Peter Daniel, Rasťo Šimon a Vilo Zmeták. Prekvapením v tejto kategórii boli výkony nováčika Štefana Demetera na Suzuki Swift GTi, ktorý skončil na 4. mieste, ale aj výkony dvoch dám v tejto kategórii, ktoré medzi 20 chalanmi skončili na 8. a 9. mieste. Senzáciou kategórie S2 do 1 600 ccm bolo prvé víťazstvo Mira Baláža na Renaulte Twingo RS v seriáli AS v až 3. sezóne. Miro tak historicky po druhýkrát prelomil nadvládu jazdcov na upravených Citroenoch Saxo VTS. Tie obsadili ďalšie 4 miesta čím ostré Suzuki a Hondy odsunuli na pozície za 5. miesto. Skvelý výsledok predviedli slovenskí jazdci v kategórii S3 do 2 000 ccm. Zdanlivo nezlomné kraľovanie moravskej dvojice Červenka-Ušela na Peugeote 205 GTi pretrhli jazdci Miro Tichý na Nissane 100 NX a Miro Jarábek na VW Golf GTi, čím majstra Ušelu odsunuli na 4. miesto. Za zmienku stoja aj mená Tomáš Drgoň na úplne sériovom Forde Focus 5D, ktorý medzi upravenými autami na slikoch vybojoval skvelé 7. miesto. Alebo Vašo Faltus, ktorý na nešportovej Toyote Celica so starými bežnými plášťami dokázal zajazdiť ako 8. najrýchlejší v tejto triede. Kategória S4 nad 2 000 ccm od dávna patrí Slovákom. Konkrétne jazdcovi Alešovi Hrehovi. Ten vyhral s náskokom gigantických 4 s a kraľoval aj celkovému poradiu. Na II. miesto sa s ťažkým a veľkým BMW E46 330d celkom nepochopiteľne postavil mimoriadne šikovný jazdec Ľuboš Čelín tesne nasledovaný Lacom Pakšim na Honde Civic Vti turbo. Pozornosť si zaslúži aj Marek Ondriš na Laceri EVO VIII, ktorý 5. miestom v triede zopakoval svoj najlepší výsledok v seriáli. Prekvapenie tentokrát zažila aj dámska kategória D. Za neohrozene jazdiacou Luckou Červenkovou na Saxe VTS sa oň postarala sa úplne nová jazdkyňa pretekov tiež z Moravy. Martina Kašparová na Citroene Saxo VTS obsadila II. miesto čím na III. miesto poslala stále sa zlepšujúcu Alenu Vavrincovú na Honde Civic Vti. Seriál AZ pneu AutoSlalom počas leta absolvuje spomínanú 7 týždňovú pauzu. Je veľmi pravdepodobné, že po nej sa na tratiach koncom leta a začiatkom jesene objavia nielen nové, ale hlavne upravené a vylepšené tradičné slalomárske náradia. Iste sa bude na čo pozerať. Počas leta na stránke v pravidelných intervaloch nájdete rozhovory s mnohými jazdcami. **Kategória S1 – 1 400 ccm** **I. miesto** – št. č. 178 – Peter DANIEL – FIAT 127 – 1:50.430 **II. miesto** – št. č. 731 – Rastislav ŠIMON – FIAT 127 – 1:54.198 **III. miesto**- št. č. 727 – Viliam ZMETAK – FIAT 127 – 1:58.504 **Kategória S2 – 1 600 ccm** **I. miesto** – št. č. 008 – Miro BALÁŽ – Renault Twingo RS-Cup – 1:52.872 **II. miesto** – št. č. 007 – Miki ČAMBAL – Citroen Saxo VTS – 1:53.227 **III. miesto**- št. č. 176 – Michal KAŠPAR – Citroen Saxo VTS – 1:53.316 **Kategória S3 – 2 000 ccm** **I. miesto** – št. č. 777 – Tonda ČERVENKA – Peugeot 205 GTI – 1:49.224 **II. miesto** – št. č. 011 – Miroslav TICHÝ – Nissan 100NX GTI – 1:54.475 **III. miesto**- št. č. 500 – Miro JARÁBEK – VW Golf GTI – 1:54.868 **Kategória S4 + 2 000 ccm** **I. miesto** – št. č. 906 – Aleš HREHA – Honda S2000 AP2 – 1:48.795 **II. miesto** – št. č. 330 – Ľuboš ČELÍN – BMW 330d E46 – 1:52.726 **III. miesto**- št. č. 990 – Laco PAKŠI – Honda Civic 1.6VTi Turbo – 1:52.915 **Kategória D – dámy** **I. miesto** – št. č. 021- Lucka ČERVENKOVÁ – Citroen Saxo VTS – 1:54.070 **II. miesto** – št. č. 182 – Martina KAŠPAROVÁ – Citroen Saxo VTS – 1:59.963 **III. miesto**- št. č. 950 – Alena VAVRINCOVÁ – Honda Civic VTi – 2:04.214 **Škoda Cup** **I. miesto** – št. č. 018 – Miroslav HARUŠŤÁK – ŠKODA Felicia 1,6i – 1:59,567 **II. miesto** – št. č. 003 – Tomáš RYŠÁNEK – ŠKODA Felicia 1,3i – 2:06,161 **III. miesto**- št. č. 027 – Michal KRAJČOVIČ – ŠKODA Felicia 1,3i – 2:07,285