Subaru vzalo svoj hatchback, nasadilo mu plastové brnenie, upravilo podvozok a doplnilo výbavu. Spolu s nezmeneným naftovým boxerom a pohonom všetkých kolies prichádza crossover Subaru Impreza XV.
Model kombinuje dva protichodné myšlienkové prúdy: športovosť, tak typickú pre japonskú značku, a bojového ducha zápasníkov s divými, nespevnenými cestami. Pre Subaru nič výnimočné, veď v modelovej ponuke sa nachádza schopný Forester, Legacy Outback, či omladená Tribeca. Impreza však takéto maniere doteraz nezažila. Poznala len ostré verzie WRX STi, zvádzajúce krvavé súboje s Mitsubishi Lancer Evo.
Trendy ale určuje neviditeľná ruka trhu. Impreza však k módnej premene poskytovala veľmi dobrý základ. Schopný podvozok, pohon všetkých štyroch kolies (symmetrical AWD) a náruživé boxer motory s protibežnými piestami. Výraz crossover potom prišiel akosi samovoľne.
Po dizajnovej stránke sa novinka odvážila pritvrdiť krehký vzhľad zmenenou maskou chladiča, inými nárazníkmi, zadným spojlerom objímajúcim okno po celom okraji a matným plastovým opancierovaním. Netradičnú siluetu (d x š x v = 4 430 x 1 770 x 1 515 mm) s rázvorom 2 620 mm dopĺňajú trojrozmerné lúčové disky kolies z ľahkých zliatin, svetlá výška 150 mm a brzdové svetlá používajúce LED diódy. Batožinový priestor prevezie 301 l a po sklopení zadnej lavice si nechá „naliať“ 1 216 litrov.
V kabíne hlásajú nadradenosť sériové škrupinové sedadlá, dvojfarebné textilné poťahy v čiernom a hnedom kabáte, vytvorené z jemne pružiaceho uretánu zlepšujúceho prenos vibrácií. Novinkou pre Imprezu XV je audiosystém zahŕňajúci rádio, CD prehrávač a 10 reproduktorov. Komunikuje prostredníctvom Bluetooth s mobilnými telefónmi, svoje ovládacie prvky rozložil na volante a spolu s USB vstupom zvyšuje multimediálne schopnosti vozidla.
Slovenský zákazník bude môcť japonského kríženca osedlať dvojlitrovým naftovým motorom boxer s výkonom 110 kW (150 k) pri 3 600 ot./min. Prepĺňaný turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek dosahuje 350 Nm od hranice 1 800 otáčok. Agregát s kultivovaným chodom recirkuluje výfukové plyny (EGR) chladené kvapalinou a používa palivový filter s predohrevom a snímačom znečistenia paliva vodou. Zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a limit nájde po dosiahnutí hranice 203 km/h. Spotreba „tekutín“ je mestských 7,1 litra, mimo obce sa scvrkne na 5,0 l. Priemer 5,8 l/100 km je ekvivalentom 152 gramov CO2 na kilometer jazdy. Pri plnej 64 litrovej nádrži sa dojazd pohybuje na úrovni sladkých 1 000 kilometrov.
Pohon všetkých štyroch kolies permanentne distribuuje silu motora prostredníctvom stredového diferenciálu so samosvornou viskóznou spojkou (LSD – Limited Slip Differential). Sekunduje im šesťstupňová manuálna prevodovka, elektronický stabilizačný systém VDC (Vehicle Dynamics Control) a kontrola trakcie TCS (Traction Control System).
Základným prvkom pasívnej bezpečnosti Imprezy XV je karoséria s integrovanými prstencovými rámovými prvkami, vytvárajúcimi bezpečnostnú klietku. Motor skĺzne vďaka svojej plochej konštrukcii pod stredový tunel a energia ničivej sily sa rozvedie do bokov skeletu. Šiestim airbagom nahráva ABS, elektronické rozdeľovanie brzdnej sily či brzdový asistent. Zo základnej verzie odhodlaného Subaru Impreza 2.0D XV visí cenovka **26 990 eur.** Metalíza si pripočíta 527 € a kožené čalúnenie až 2 984 európskych platidiel. Ako protihodnota je k dispozícii 3 ročná záruka na mechanické časti s obmedzením najazdenia 100 000 km, či trojročná garancia mobility.