Mazda si v rámci dlhotrvajúcich osláv deväťdesiateho jubilea pripomenula niektoré zo svojich nezabudnuteľných modelov blízkej minulosti, ale i moderného dneška.
Spustenie produkcie svojho prvého osobného vozidla R360 si značka nemohla naplánovať lepšie. V roku 1960 sa automobilový trh v po vojne zviechajúcom sa Nemecku a Japonsku začal rapídne rozvíjať. Ekonomické stimuly a pracovitosť vytvorili dobrý základ pre trhy obrovských rozmerov a kúpna sila rástla dovtedy nevídaným spôsobom. Nováčik automobilového sveta sa prepracoval počiatočnými nízkymi predajmi a zakrátko už dokázal vyvíjať konkurencieschopné vozidlá, ktoré sa technickými štandardmi i kvalitou rýchlo zapísali do povedomia automobilových nadšencov.
**Revolúcia šesťdesiatych rokov – Mazda 110S Cosmo Sport**
Dizajnom sa ponášala na americké športiaky svojich čias, no nikto jej nemohol uprieť eleganciu a výrazný štýl. Dlhá kapota, motor umiestnený vpredu a pohon zadných kolies nepredstavovali v roku 1967 síce žiadnu novinku, avšak čaro a technické nóvum „kozma“ spočívalo v revolučnom pohone. Rotačný motor, poruchový v modeli NSU doznal v Mazde mnohých zmien a ponúkol potrebnú spoľahlivosť. Značka ju hrdo odprezentovala štvrtým miestom v náročnom 84 hodinovom Marathon de la Route v nemeckom Nürburgringu.
**Sedemdesiate roky s Mazdou RX-7**
Módne hrany a ostro rezané krivky začínajúcich sedemdesiatych rokov výrazne poznačili nástupcu elegantného Cosma, Mazdu RX-7. Dostala výklopné svetlomety, stavbu so skoseným zadným oknom, výrazne farby exteriéru a interiér, ktorý by zahanbil i Andyho Warhola. Vo výrobe sa v rôznom prestrojení udržala až 30 rokov, ponúkla opäť dokonalejší trojrotorový, či dvojrotorový wankelov motor dopovaný turbodúchadlom. Na výber bola manuálna i automatická prevodovka, verzia kabriolet, i štvrosedadlové kupé. V roku 1979 sa RX-7 zúčastnila 24 hodinovky Le Mans, o rok neskôr Britského šampionátu cestovných vozidiel a úspešne dobiedzala aj do BMW počas pretekov 24 hodín na okruhu v Spa.
**Kult roadsteru MX-5**
Mazda, inšpirovaná anglickými ľahkými roadstermi si zaumienila postaviť jednoduché, zábavné a dravé vozidlo, ktoré by svojimi jazdnými vlastnosťami pripomínalo malú motokáru. Výsledok v podobe nízkej a čipernej MX-5 („M“ ako Mazda, „X“ ako experimental, „5“ ako poradové číslo finálneho konceptu) sa prvýkrát objavil na Chicago Motor Show v roku 1989. Prvá verzia mala výklopné svetlomety, výborný podvozok, priame a komunikatívne riadenie, pretekársku povahu a charakteru na rozdávanie. Nič z tejto filozofie sa nezmenilo ani po nasledujúcich dvoch generáciách a dvoch faceliftoch. Objavili sa i špeciálne limitované série oslavujúce desiate, ako i nedávne dvadsiate výročie spustenia výroby. Cestovné modely druhej generácie, tzv. Kamelky dopĺňali najdrsnejšie a najlepšie vybavené „Sportky“ s 1,9 litrovým štvorvalcom, priamym vstrekovaním, časovaním ventilov a výkonom 107 kW (145 k). Hmotnosť stojaca ľahko nad jednou tonou, podvozok Bilstein, diferenciál s obmedzenou svornosťou a športové doplnky interiéru vytvárali celok, ktorý sa plynulo pretavil do tretej, mierne civilizovanejšej podoby. Okrem tradičného, ručne skladaného plátna pribudla možnosť výberu automatickej pevnej skladacej strechy. Za dvadsať rokov existencie sa z Mazdy MX-5 stal najlepšie predávaný roadster na svete.
**Nové milénium**
Úspešné a pomerne rozšírené sedany strednej triedy 626 dostali v roku 2002 nástupcu v podobe premenovanej a výrazne tvarovanej Mazdy 6 s dizajnovým prívlastkom zoom-zoom. Vozidlo odhodlané poskytnúť komukoľvek ochotnému kus zo svojho športového naturelu boduje predajmi po celom svete. Motory MZR, časovanie ventilov, pevný podvozok a charizma japonského samuraja sa po celý ten čas drží hesla „radosť jazdiť“. Predstavuje lineárne pokračujúcu tradíciu spoľahlivých, nadšených a oku lahodiacich vozidiel, ktorým zákazníci dokážu ostať verní aj v silnej konkurencii európskych výrobcov.