Američania chcú vyrobiť 2 000 koňové hyperauto

Amerika, svet neobmedzených možností. Toto klišé sa najnovšie snaží do bodky naplniť dielňa TranStar Racing. V pláne má zaškrtnutý vývoj šialeného auta s výkonom 2 000 koní a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 1,5 sekundy!
Vydané  Text: 
Naháňačka za rekordmi sa nekončí. Práve naopak, Amerika sa chystá priliať do ohňa vriaci olej. Takmer neznáma manufaktúra TranStar Racing prišla s rebelantským nápadom vyrobiť najšialenejšie sériové vozidlo všetkých čias. Dagger GT má byť stelesnením superlatívov, aké si len automobilový „fajnšmeker“ vie predstaviť. Prvé návaly povzbudenia prináša už karoséria. S návrhom exteriéru šla firma po radu za dizajnérom Philom Frankom, ktorý v minulosti stvoril pôsobivý Saleen S7. Dielňa nám ukázala iba 3D model, ten však pracuje s výrazom dravých, agresívnych i oku lahodiacich hrán a oblých línií. Nízka stavba, bočný profil dvojitého klinu, obrovské nasávacie trakty a futuristická zadná časť so štyrmi koncovkami bijú spolu s chýbajúcimi strešnými panelmi na brány estetického cítenia. Auto by malo byť postavené na základe konceptu Chevrolet Corvette Cheetah, s agregátom umiestneným uprostred. Karoséria postavená na vysokopevnostnom oceľovom šasi 4130 Chromoly Steel bude stvorená z karbónových vlákien. Vo svojich útrobách bude zvierať pretekársky agregát od Nelson Racing Engines. Na bežné cesty upravený 9,4 litrový hurikán GM V8 je zdrojom nadšených i neveriacky zdržanlivých reakcií. Dopovaný dvoma turbami má na bežné palivo vyvinúť 1 300 k (953 kW) a so špeciálnym pretekárskym benzínom dokonca až 2 000 konských síl (1 466 kW)! Pomocnú ruku má podať 6 stupňová prevodovka TranStar/Mendeola, projektovaná na maximálnu rýchlosť 495 km/h! Reálne sa bude skúšať neskôr, zatiaľ sú k dispozícii iba prepočty odborníka z agentúry NASA. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h si tvorcovia zaumienili zdolať pod 1,5 sekundy, rovnako tak počítajú s rekordom na drsnom Nürburgringu a Virginia International Raceway. Úsmevne pôsobia výroky predstaviteľov firmy o spotrebe: pri ľahkej nohe primeraná objemu, pri rýchlosti nad 490 km/h sa nádrž vyprázdni za menej ako 6 minút. To ale nebude nikoho zaujímať, pokiaľ predtým nepomyslí na poriadne obutie. Sériové pneumatiky sa totiž uvaria skôr, ako sa pri tom lete stihnete pozrieť na tachometer. V roku 2011 má vzniknúť prvých 5 ručne montovaných vozidiel a pre ďalšie roky je plánovaná výroba približne 10 kusov. Každý vznikne podľa individuálnych inštrukcií zákazníka, takže čo kus, to originál. Šejkovia, excentrickí zberatelia, či len bohatí samovrahovia môžu už dnes objednávať z dvoch cestných a troch „pretekárskych“ strojov: z GT-R schopného stanovovať nové rekordy, GT-LS s pneumatikami projektovanými na rýchlosť vyššiu ako 800 km/h (!), GT-D prezbrojeného na dragster vrátane povinnej výbavy ako napríklad padák, či z umierneného športového GT-S s možnosťou voľby tvrdosti podvozka, či luxusného GT-X. Ceny za vozidlo, pre ktoré sa stále zháňajú ďalší sponzori, sa odrážajú od prívetivých 450 000 dolárov.