Nové Volvo V60

Krátko po štarte karosárskej verzie sedan predstavuje Volvo štýlové kombi.
Vydané  Text: 
Heslo „najdynamickejšie Volvo všetkých čias“ sa prenáša aj na najnovší kombi model. Snaží sa pohnevať si nemeckú konkurenciu ladnými krivkami, vyváženou stavbou tela a atletickým poňatím zadných partií tak, ako to zvyknú robievať tzv. sportskombi. Pri pohľade na zmenenú líniu začínajúcu B stĺpikom a končiacu úzkym zadným „oblokom“ vynikne predovšetkým šípovitosť zakončenia celého preskleného pásu okien. Stena piatych dverí sa spolu s vykrojenými svetlometmi výrazne ponáša na už existujúce modely. Stefan Sällqvist, vedúci dizajnu šasi k tomu dodáva: „Posunuli sme karosériu do hraníc, ktoré sme predtým nikdy nemali na dosah.“ Na prednej „tvári“ nie je rozdiel medzi sedanom a kombi nijako badateľný. Technicky sa okrem „kombi dizajnu“ zmenil iba spodný rám a naladenie tlmičov, ktoré sú o čosi mäkšie a tým i lepšie pripravené znášať rozbité povrchy (nielen) našich vozoviek. Na praktickú nôtu hrá v interiéri najmä množstvo odkladacích priečinkov, ako aj zadné sedadlá delené v pomere 40/20/40, ktorým sa pri prevážaní kobercov, tyčí, či trebárs potrubia pokloní aj predné sedadlo sklopné do roviny. Opierky hláv sa zasúvajú elektricky, viac miesta pribudlo za uchytením kolies a pod podlahou. Batožinový priestor narástol z 380 l v S60 na 430 litrov pre kombi. K dispozícii je celá bojová flotila bezpečnostných systémov tak ako pri sedane, vrátane najnovšieho rozpoznávania chodcov, kombinovaného tak s výstražným upozornením, ako i aktívnym brzdením. Do rýchlosti 35 km/h je schopný zrážke zabrániť, vo vyšších rýchlostiach aspoň výrazne zníži jej následky. K štandardnej výbave si môže potenciálny zákazník pridať systém „Štyroch C“, čiže Continuously Controlled Chassis Concept, upravujúci jazdnú charakteristiku pruženia, teraz nastavený pre vyšší komfort i ovládateľnosť. K dispozícii je i DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) pribrzďujúci pri prechádzaní zákrutou vnútorné koleso, a distribuujúci výkon na to vonkajšie ako samosvorný diferenciál. Objednať sa dá pohon všetkých kolies AWD s upraveným softwarom a prvýkrát v kombi Volvo aj vylepšená kontrola stability, schopná zasiahnuť v krízových situáciách oveľa skôr ako doteraz. Vylepšené i úplne nové pohonné agregáty sa budú dodávať v súlade s „eskovou šesťdesiatkou“, ich bližšie rozlíšenie ukazuje tabuľka. V ponuke tak budú štvorvalce, päťvalce, ako i jeden šesťvalec. Na pomoc príde i ekologická naftová verzia 1.6 D DRIVe. S jej pomocou tak bude v ponuke 5 benzínových a tri naftové motory, kombinované s manuálnou šesťstupňovou, alebo automatickou prevodovkou Powershift s rovnakým počtom prevodových stupňov. Nové Volvo V60ModelObjem/Počet valcovVýkon**V60 T6****3,0 l /6 v rade****222 kW (304 k)****V60 2.0T GTDi****2,0 l /4 v rade****148 kW (203 k)****V60 T5****2,0 l /4 v rade****176 kW (240 k)****V60 T4 GTDi****1,6 l /4 v rade** **132 kW (180 k)****V60 T3 GTDi****1,6 l /4 v rade****110 kW (150 k)****V60 D5****2,4 l /5 v rade****150 kW (205 k)****V60 D3****2,0 l /5 v rade****119 kW (163 k)****V60 1.6 D DRIVe****1,6 l /4 v rade****84 kW (115 k)**