Dodge Viper, ktorého prvá generácia si na začiatku deväťdesiatych rokov zahrala i v americkom akčnom seriáli, odkrúca posledný rok výrobného života. Súčasný model ale stále nepovedal posledné slovo. Po predstavení cestného SRT10 ACR (American Club Racer) prichádza na rad jeho okruhová verzia so znamením X na konci. Určená je pre najnovší šampionát pod záštitou Dodge Motorsport a Mopar.
Prvé kríženie mečov je naplánované už na tento piatok deviateho, do nedele 11. júla na Virgin International Raceway. Celkovo je na zozname zapísaných desať pretekov, prvé miesto je odmeňované čiastkou 6 500 dolárov a na celkového víťaza čaká suma, ktorá mu vráti približne polovicu vloženej investície za jeho „bojové“ vozidlo. To si Dodge na jar, kedy sa spustila výroba, ocenil na cca 110 000 dolárov.
Nekompromisný Viper využíva rovnaký desaťvalcový agregát s objemom 8,4 litra ako jeho cestní súrodenci, avšak jeho výkon poskočil oproti klasickému SRT10 ACR o 40 koní (29 kW). Výsledná hodnota 640 koní (469 kW) dosahovaná v 6 100 otáčkach (76,2 k/55,8 kW na 1 liter objemu) je podporená zníženou hmotnosťou, výfukovým systémom, ktorý nemusí spĺňať zákonné cestné limity, upraveným odpružením a setom aerodynamických doplnkov. Tým sa podarilo ďalej zvýšiť prítlačné sily vzduchu, zlepšiť handling a maximalizovať priľnavosť a rýchlosti prejazdov zákrutami.
Vozidlo spĺňa všetky bezpečnostné pravidlá motoristického športu. Je doplnené o ochranný rám, bezpečnostnú nádrž a pretekárske škrupinové sedadlá. S celým balíkom „opatrení“ pokorí okruh Laguna Seca Raceway o tri sekundy rýchlejšie ako SRT10 ACR, ktorý je tu držiteľom svetového rekordu pre sériové vozidlá. Kuno Wittmer s ním dosiahol na métu 1:31:00 na jedno absolvované kolo.
„Bol som ohúrený výkonom a zrýchlením, no ešte viac ma prekvapilo ako ACR-X dokázal v Laguna Seca prechádzať zákruty a ako priateľsky sa správal pri jazde na limite“, oznámil po stíhacej jazde Kuno Wittmer.