BMW chystá nový model M5. Napriek všetkej tradícii príde s prepĺňaným osemvalcom bi-turbo, ktorý v SUV/SAV X5M a X6M ponúka 555 koní (407 kW). Generácia F10 dá zbohom desiatim valcom, ale i atmosférickému princípu. Nemeckým tunerom z dielne Nowack to prišlo ľúto. „Atmosféra“ má svoje čaro, turbo už predstavuje nový svet, a tak pripravili najnovšiu kreáciu s prazvláštnym pomenovaním Hans Nowack Edition.
Čudesný do chvíle, pokiaľ nezačujete jeho príbeh. Oliver Nowack, súčasný boss ladičskej dielne, má slávne korene. Jeho otec, Hans, bol uznávaným odborníkom na vývoj vysokovýkonných motorov ako i jeden zo zakladateľov novodobej formy zvyšovania výkonu známej ako ECU-Tuning. Zo svojim výtvormi zaznamenal množstvo medzinárodných športových úspechov. Zomrel v roku 2005. A Oliver sa päť rokov potom rozhodol vzdať mu hold vzkriesením krstného mena. „Hans Nowack Edition“. No nedopustíme si trocha uštipačnosti – viete si predstaviť, že by sa jeho „papa“ volal napríklad Adolf?
Ale späť k autu. Desaťvalcový motor s pôvodným výkonom 507 koní (371 kW) je hlavným hrdinom spievajúcim pohrebnú áriu. Nowack ho kompletne premenil. Vymenil skoro všetky vnútornosti, ktoré našiel a nadovšetko pridal dve špeciálne vyvinuté vstupné komory vzduchu, poskytujúce gigantovi pľúca schopné dosiahnuť až 718 koní (526 kW), a to pri 9 000 otáčkach za minútu.
Keďže vozidlá BMW M5, M5 Touring, M6 Coupé a M6 Cabrio pracujú s rovnakou strojovňou Nowack Motors N635S 5.8, Hans Nowack Edition môže vzniknúť z ktoréhokoľvek z nich. Nakoľko sa po tejto úprave zrodí pod kapotou úplne nový stroj, dielňa svojim zákazníkom poskytne dvanásť mesačnú záruku, a to bez obmedzenia najazdených kilometrov.