Rolls-Royce v Číne s rekordným rastom

Anglická manufaktúra, patriaca pod BMW Group, zaznamenala za prvý štvrťrok zvýšený záujem o svoje produkty. Leví podiel na tom nesie čínsky trh, kde značka otvára už svoj ôsmy showroom.
Vydané  Text: 
Rolls-Royce ponúka vo svojej palete päť modelov: Phantom, Phantom EWB (Extended Wheel Base – predĺžený rázvor), Phantom Drophead Coupé, Phantom Coupé a najnovší Ghost. Potom, ako značku zobralo pod svoje ochranné krídla BMW, sa Rolls-Royce rozrástol na nepoznanie. Hranatý a urastený Phantom, pri ktorom aj Bentley Arnage vyzeral krehko, sa preslávil najmä svojou obľubou u amerických hviezd rapovej scény. Vytvoril si svoju vlastnú kategóriu. Dokonca až do takej miery, že sa značka rozhodla minulý rok uviesť menší model Ghost. Ten sa už konkurencii vyrovnáva rozmerovo podstatne empatickejšie. Kríza nekríza, značke sa so svojimi vozidlami podarilo od začiatku roka 2010 dosiahnuť výrazný odbyt, a to najmä na čínskom trhu. Ten oproti roku 2009 stúpol až o tretinu. Napríklad Ghost si do mája 2010 prevzalo až 678 zákazníkov, pričom vlani ich bolo len 276 (nárast 146 %). Ázijský miliardový hráč predstavuje svojou ekonomikou poriadne kalorický koláč, z ktorého si v poslednom období výrazne naložili výrobcovia luxusných limuzín. Rolls-Royce využíva tento hlad a otvára v čínskom meste Ningbo už svoj ôsmy showroom, ktorý sa pripojí k už existujúcim dílerstvám v mestách Beijing, Chengdu, Guangzhou, Hangzhou, Hong Kong, Shanghai a Shenzhen. Celosvetovo ich výrobca prevádzkuje 83. Čína predstavuje tretie najväčšie odbytisko luxusného výrobcu, a stále rastie. „Ningbo ako dôležité mesto, ktoré sa stalo hnacím motorom ekonomiky východného regiónu Číny, nie je výnimkou,“ skonštatoval Paul Harris, zodpovedajúci za oblasť Ázie a Pacifiku. V roku 2009 sa najväčším trhom pre ultra drahé Rolls-Royce stalo USA, nasledované Veľkou Britániou, Čínou, Spojenými arabskými emirátmi, Nemeckom a Saudskou Arábiou.