Peugeot sa snaží aktívne prispievať k zmierňovaniu následkov ekologickej záťaže. V amazonskom pralese sa podieľa na uhlíkovom rezervoári, ktorého úlohou je okrem revitalizácie i vedecká analýza procesov pohlcovania CO2.
Od roku 1998 sa Peugeot aktívne podieľa na rozsiahlom projekte obnovenia amazonského pralesa v štáte Mato Grosso, územne patriaceho Brazílii. Ide o jediného výrobcu automobilov na svete, ktorý zaviedol komplexnú politiku znižovania emisii CO2 v celom výrobnom reťazci. Uhlíkový rezervoár Peugeot je pilotným a zároveň živým prototypom. Vytvára novú zalesnenú plochu (viac než 50 rôznych druhov stromov) a umožňuje obnovu biologickej rozmanitosti, a zmeranie účinnosti takto znovu vytvoreného ekosystému na pohlcovanie CO2. Súčasne zhmotňuje teoretický koncept. Ide o to, aby sa pomocou testovania v obrovskom meradle viac spoznali vlastnosti lesného ekosystému. Realizáciou tohto projektu chce Peugeot prispieť k vedeckému poznaniu lesných ekosystémov a preukázať reálne riešenie a vhodnosť uloženia uhlíka.
Uhlíkový rezervoár Peugeot-ONF znamená aj 2 000 000 novo vysadených stromov na 1 800 ha bývalých prérií, 7 000 ha zachovaného prirodzeného pralesa a 1 200 ha pralesa, ktorý sa ponecháva bokom, aby sa prirodzene oživil, 111 000 ton CO2 doposiaľ odlúčených v biomase (meranie v roku 2008 podľa metodológie GIEC/IPCC), 2 300 žiakov v programe ekologickej výchovy, ktorí projekt navštívili v rokoch 2001 až 2008 a účasť viac ako 150 vysokoškolských študentov, ktorí na projekte prevádzali samostatné alebo kolektívne viacodborové výskumy a ďalšia realizácia diplomových prác vo Francúzsku i Brazílii.
Francúzsky Peugeot, ktorý sa mieni aj naďalej zapájať do riadenia tohto dlhodobého (40 ročného) ekologicko-vedeckého projektu, podpísala v novembri 2009 dohodu o tom, že sa 1 800 ha pralesa z projektu zahrnie do Súkromnej rezervácie prírodného dedičstva (RPPN – Réserve Privée du Patrimoine Naturel), ktorej cieľom bude jeho zachovanie a realizácia vedeckých štúdií a pedagogických programov.