Fotogaléria:JAZDA: VW Golf GTI

Novinka Hondy spája robustnosť SUV a flexibilitu MPV, poznáme jej slovenské ceny.


Tvar nového HR-V poznáme už dlhšiu dobu, no až teraz sa môžeme kochať pohľadom na európsku verziu novopredstaveného crossoveru. Výrobca sa snaží zacieliť svoj nový výrobok na mladých slobodných ľudí a malé rodiny zamerané na moladistvý životný štýl.

Honda sľubuje najflexibilnejší vnútorný priestor. Dosiahnuť toho chce aj napriek kompaktnej dĺžke 4 294 a výškou 1 605 milimetrov, a to pomocou inteligentného využita prvkov interiéru a sedadiel Magic Seat, ktoré umožňujú usporiadať interiér v troch možných variantách – Utility Mode, Tall Mode a Long Mode. V prvom sa sedadlá dokážu efektívne sklopiť a vytvoriť tak 1 845 milimetrov dlhý priestor, v druhom zasa umožňujú prenáščať predmety vysoké až 1 240 milimetrov a v poslednom vďaka sklápateľnému sedadlu spolujazdca dokáže nová Honda vytvorť „tunel“ na predmety dlhé až 2 445 milimetrov. Zaujímavosťou je presunutie palivovej nádrže do stredu vozidla, čo umožnilo konštruktérom vytvoriť väčší vnútorný priestor. Ten základný má potom objem 453 dm3.

Okrem flexibilného priestoru ponúka interiér vozidla aj informačný systém Connect. Ten používa operačný systém Android a okrem základných informácií o vozidle poksytuje aj spojenie pomocou dotykovej obrazovky. Zvláda Bluetooth, WiFi, HDMi a MirrorLink, ponúka sa tiež aj navigácia od poločnosti Garmin. Základná audiosústava sa dá vylepšiť – za príplatok s trojrozmerným zvukom.

Ponúkať sa bude s dvoma pohonnými jednotkami. Honda poskytuje možnosť výberu medzi dieselovým a benzínovým motorom. Z prvých menovaných to bude 1,6-litrový motor i-DTEC s výkonom 88 kW (120 k) a čistejšie palivo bude spaľovať 1,5-litrový agregát i-VTEC s výkonom 95 kW (130 k). Ten spotrebuje na sto kilometrov kombinovane 5,2 litra, zatiaľ čo nafty si potiahne iba rovné štyri litre. Emisie CO2 sa pohybujú v hodnotách 120, resp. 105 g/km. Zatiaľ čo pre benzínovú jedna-päťku bude k dispozícii automatická bezstupňová prevodovka CVT aj šesťstupňový manuál, diesel si bude musieť vystačiť bez prvej alternatívy. Poháňané budú aj napriek terénnemu vzhľadu len predné kolesá.

Vzhľad karosérie bude možné upravovať v rámci balíkov chrómových doplnkov, či napríklad balíka Robust, ktorý vzhľadovo priblíži novinku off-roadovej vizáži. Balíkov je dokopy sedem. Na trh príde v ôsmich farbách a s ponukou šestnásť- a sedemnásťpalcových kolies. Tie nesú vpredu zavesenia typu McPherson a vzadu vlečené ramená do tvaru H s torznou tyčou. Predné kotúčové brzdy majú priemer 293 milimetrov, zadné zasa 282 milimetrov. Ponúka tiež množstvo asistentov – ABS s EBD, brzdovým asistentom a asistentom rozjazdu do kopca. CVT prevodovka tiež dokáže vďaka premapovaným programom brzdiť motorom či predbiehať s väčšou ľahkosťou.

Pri asistentoch ešte chvíľu zostaneme. Honda HR-V ponúka systém City-Brake Active, znižujúci riziko kolízie pri nízkych rýchlostiach. Do 32-kilometrovej rýchlosti dokáže vozidlo i sám zastaviť. Nechýba ani čítanie dopravných značiek, varovanie pri opustení jazdného pruhu či asistenty predchádzania čelným stretom. zaujímavosťou je inteligentný tempomat, ktorý vie na základe údajov prečítaných z dopravných značiek spomaliť vozidlo. Vyššie špecifikácie môžu disponovať aj parkovacou kamerou.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

**Kompletný cenník novej Hondy HR-V**

**Model**

Inzercia

Inzercia

**Motor**

**Prevodovka**

**CO2 (g/km)**

**Spotreba paliva (l/100 km)**

**Cena**

**Comfort**

1,5 litra, i-VTEC

Man

130

5,6

17 490

**Comfort**

1,6 litra, i-DTEC

Man

104

4,0

19 690

**Elegance**

1,5 litra, i-VTEC

Man

130

5,6

19 190

**Elegance**

1,5 litra, i-VTEC

CVT

120

5,2

20 490

**Elegance**

1,6 litra, i-DTEC

Man

104

4,0

21 390

**Executive**

1,5 litra, i-VTEC

Man

134

5,7

22 090

**Executive**

1,5 litra, i-VTEC

CVT

125

5,2

23 390

**Executive**

1,6 litra, i-DTEC

Man

108

4,1

24 290

Pokračujte na ďalší príspevok »