J.D. Power Report 2010, anketa spokojnosti zákazníkov sa tentokrát zamerala na najväčší európsky trh – Nemecko. Medzi dvojročnými vozidlami zvíťazili vo svojich kategóriách Mazda 3 a BMW X5.
Štúdia americkej agentúry J.D. Power položila pomocou online interview otázky 16 330 vodičom, ktorí so svojimi dvojročnými vozidlami najazdili približne 34 000 kilometrov. Meranie spokojnosti prebiehalo pomocou 4 hlavných okruhov: kvalita/spoľahlivosť, atraktívnosť, servis a náklady na údržbu. Zozbierané boli reprezentatívne výpovede o celkovo 102 modeloch od 25 výrobcov.
**V kategórii „terénne vozidlá“** boli opýtaní najviac potešení službou prémiového SAV (Sports Activity Vehicle) BMW X5, ktorý prešiel minulý rok faceliftom. Dosiahol najvyššiu hodnotu spokojnosti spomedzi viac ako 100 modelov zohľadnených v tohtoročnej analýze. Pred dvoma rokmi na tomto trhu zvíťazil jeho menší súrodenec, model X3.
Vo Vehicle Ownership Satisfaction Study (VOSS) 2010 sa **v kategórii nižšia stredná trieda** umiestnila na prvom mieste japonská stálica Mazda 3, keď dokázala poraziť 24 súperov. Svojimi kvalitami si pritiahla hodnotenie 85,6 percenta, a predstihla tak Mercedes-Benz triedy A s 84,8 percentami, ako i tretí Hyundai i30 s okrúhlymi 84 %. Mazda zároveň získala 83,1 percent v celkovom hodnotení spokojnosti značiek, ktoré ju posunulo na zemiakové štvrté miesto.
J.D. Power and Associates patria k vedúcim spoločnostiam pre prieskum trhu na celom svete. Tento renomovaný inštitút analyzuje viacerými štúdiami spokojnosť zákazníkov – vodičov na najdôležitejších medzinárodných automobilových trhoch. V Nemecku sa vyhotovuje ročná štúdia o spokojnosti od roku 2002.