Motory značky BMW a Mini zabodovali v štyroch z ôsmich objemových kategórií. V čestných vitrínach značky ale nebudú prvými, BMW ich totiž nazbieralo už vyše 50.
Ocenenie „Motor roka“ (International Engine of the Year) sa udeľuje od roku 1999. Tento ročník hodnotila medzinárodná porota zložená zo 76 odborných novinárov z 35 krajín sveta. Slávnostný ceremoniál sa konal na veľtrhu Engine expo v nemeckom Stuttgarte.
Víťazné ťaženie v kategórii od 1,4 do 1,8 l zahájil 1,6 litrový benzínový štvorvalec z modelu MINI Cooper S, ktorý zaznamenal v tomto roku svoj štvrtý a zároveň posledný triumf. Budúci rok ho totiž vystrieda nová posila s turbodúchadlom Twin Scroll a výkonom 135 kW (184 k).
V kategórii 1,8 – 2,0 litra vybojoval zlato najvýkonnejší naftový štvorvalec značky. Celohliníkový 2,0 litrový agregát s priamym vstrekovaním common rail a technológiou TwinPower Turbo (150 kW/204 k) zaujal porotu silou a efektivitou. Ponúka sa v BMW X1 xDrive23d a BMW 123d.
V triede 2,5 až 3,0 litre nastala výmena víťazov v rámci BMW. Radový benzínový trojlitrový šesťvalec TwinPower Turbo, ktorý získal prvé miesto v po sebe nasledujúcich rokoch 2007 a 2008, dnes vystriedal jeho nástupca s identickým výkonom 225 kW (306 k), doplnený o technológiu Valvetronic. Druhú priečku obsadil s pomerne veľkým náskokom nový 3,0 litrový radový naftový šesťvalec taktiež z laboratórií BMW.
Veľkú bavorskú ofenzívu napokon zavŕšil výbušný motor V8 z BMW M3, ktorý v triede 3,0 až 4,0 litre vyhral už tretíkrát za sebou. Agregát s objemom 4,0 litra a výkonom 309 kW (420 k), ktorý poháňa M3 Coupé, M3 Sedan a M3 Cabrio, zaujal silou prameniacou z vysokootáčkového princípu, ale i efektivitou podporovanou štart-stop systémom, či rekuperáciou energie pri brzdení.