Motor roka 2010: BMW štyrikrát víťazom

Motory značky BMW a Mini zabodovali v štyroch z ôsmich objemových kategórií. V čestných vitrínach značky ale nebudú prvými, BMW ich totiž nazbieralo už vyše 50.
Vydané  Text: 
Ocenenie „Motor roka“ (International Engine of the Year) sa udeľuje od roku 1999. Tento ročník hodnotila medzinárodná porota zložená zo 76 odborných novinárov z 35 krajín sveta. Slávnostný ceremoniál sa konal na veľtrhu Engine expo v nemeckom Stuttgarte. Víťazné ťaženie v kategórii od 1,4 do 1,8 l zahájil 1,6 litrový benzínový štvorvalec z modelu MINI Cooper S, ktorý zaznamenal v tomto roku svoj štvrtý a zároveň posledný triumf. Budúci rok ho totiž vystrieda nová posila s turbodúchadlom Twin Scroll a výkonom 135 kW (184 k). V kategórii 1,8 – 2,0 litra vybojoval zlato najvýkonnejší naftový štvorvalec značky. Celohliníkový 2,0 litrový agregát s priamym vstrekovaním common rail a technológiou TwinPower Turbo (150 kW/204 k) zaujal porotu silou a efektivitou. Ponúka sa v BMW X1 xDrive23d a BMW 123d. V triede 2,5 až 3,0 litre nastala výmena víťazov v rámci BMW. Radový benzínový trojlitrový šesťvalec TwinPower Turbo, ktorý získal prvé miesto v po sebe nasledujúcich rokoch 2007 a 2008, dnes vystriedal jeho nástupca s identickým výkonom 225 kW (306 k), doplnený o technológiu Valvetronic. Druhú priečku obsadil s pomerne veľkým náskokom nový 3,0 litrový radový naftový šesťvalec taktiež z laboratórií BMW. Veľkú bavorskú ofenzívu napokon zavŕšil výbušný motor V8 z BMW M3, ktorý v triede 3,0 až 4,0 litre vyhral už tretíkrát za sebou. Agregát s objemom 4,0 litra a výkonom 309 kW (420 k), ktorý poháňa M3 Coupé, M3 Sedan a M3 Cabrio, zaujal silou prameniacou z vysokootáčkového princípu, ale i efektivitou podporovanou štart-stop systémom, či rekuperáciou energie pri brzdení.