25. augusta 2010 sa na moskovskom autosalóne (MIAS) predstaví nová podoba Fordu Mondeo. Zažiaria prežehlené tvary, nová technika a čerstvé kone pod kapotou.
Ford začína ofenzívu. Po dvojičkách S-MAX a Galaxy prichádza na rad ďalší člen rodiny. Nové Mondeo sa pod reflektormi ukáže s prepracovanou mriežkou chladiča a výraznejším spodným lichobežníkovým otvorom. Ten je podľa stupňa výbavy vyplnený včelím plástom, alebo klasickými vodorovnými linkami, kombinovaný s chrómovaným, alebo módne lesklým lemovaním. Profil kapoty a predné svetlomety našli nový štýl. Nárazníky pod nimi sú teraz vybavené LED diódami pre denné svietenie a preštylizované zadné „lampy“ spolu s akčnejším vekom osviežujú športovo stihnuté pozadie.
Interiér dostal stredovú konzolu plávajúcu priestorom, nové stvárnenie dverí s integrovanými kľučkami a pomenenú stropnú konzolu. K dispozícii sú kvalitnejšie materiály, LED osvetlenie, vylepšený satelitný navigačný systém i výkonné audio Premium Sound System, pozostávajúce z 265 W osemkanálového zosilňovača, úplne nového systému reproduktorov a veľkého, 18-litrového subwoofera.
Pod prednou kapotou sa objavuje 240 koňová (176 kW) verzia preplňovaného benzínového motora Ford EcoBoost s objemom 2 litre, ktorá vhodne doplní v Galaxy a S-MAX predstavený motor s výkonom 203 koní (148 kW).
Bez ohľadu na karosárske stvárnenie vozidla prináša najpotentnejší dvojliter priemernú hodnotu emisií CO2 na úrovni 179 g/km, čiže toľko ako vypúšťa i 203 koňový slabší brat. Technológia EcoBoost zároveň znižuje priemernú spotrebu paliva až o 20 percent.
Inovovaná bola i 2,2 litrová naftová jednotka Duratorq TDCi, ktorej výkon sa zvýšil o 12 percent na výsledných 200 koní (146 kW). Novinka sa do radu TDCi postaví k vylepšenému Duratorq TDCi s objemom 2,0 litra, ktorý bol predstavený začiatkom tohto roku. Tento je dostupný vo výkonových verziách 115 k (84 kW), 140 k (102 kW) alebo 163 koní (119 kW), pričom všetky dosahujú priemernú hodnotu CO2 139 g/km.
Zelené technológie reprezentuje Ford ECOnetic. Patria sem úsporné opatrenia ako regeneratívne dobíjanie, režim Eco Mode a systém s aktívnou záklopkou mriežky chladiča. Elektronicky ovládané zariadenie reguluje prítok vzduchu do priestoru motora s cieľom znížiť aerodynamický odporu, ale i vylepšiť tepelné charakteristiky motora v chladných klimatických podmienkach. Ukázať sa príde i 6-stupňová mokrá dvojspojková prevodovka PowerShift, ako súčasť štandardnej výbavy zážihových Ford EcoBoost agregátov. Z bezpečnostných systémov si Mondeo vybralo výstrahu pred opustením jazdného pruhu, automatické prepínanie diaľkových svetiel, informovanie o vozidle v mŕtvom uhle vodiča, obmedzovač rýchlosti, elektronické detské poistky či zadnú kameru.
Prekreslené Mondeo si bude Európa môcť kúpiť od začiatku septembra 2010, a to v obleku 4-dverového sedanu, 5-dverového liftbacku či praktického kombi.