Omladené Fordy S-MAX a Galaxy so slovenskými cenami

Na náš trh prichádzajú faceliftované dvojičky Ford S-MAX a Galaxy. Hrdia sa novým dizajnom, prvkami výbavy, ale najmä modernou technikou pod kapotou.
Vydané  Text: 
Podobnosť nie je náhodná. Ford už v predchádzajúcich modeloch stavil na kartu vizuálneho a hierarchického rozlíšenia a osviežené modely pokračujú v nastolenom štýle. **S-MAX** sa stavia do polohy šviháka, športovca, ktorý dynamickými líniami odľahčuje veľkú karosériu rodinného vanu. Prežehlená kapota a predný ochranný panel zdôraznený smelšou grafikou lichobežníkovej mriežky chladiča vyfarbenej lesklou čiernou. Tieto premeny dokresľuje nový nárazník, ktorý je na modeloch vyšších výbav obdarený dennými svetlami LED, bočné okná podpísané chrómovanou linkou, dynamickejšie profilované dvere batožinového priestoru a nové zadné svetlá opäť so svetelnými diódami, zasahujúcimi hlboko do bočného profilu. **Galaxy** naopak stavia na gentlemanskú a luxusnú kartu. Rezervovanejší dizajn, pokojná atmosféra a predná chrómovaná maska stojaca nad tradične vykrojeným nasávacím otvorom. Konzervatívne hmlové svetlá nahrádzajú S\_MAXove pásiky, za prednými kolesami zmizli „výduchy“ a v zadnej časti neprekvapí hranatosť bočného presklenia či línie strechy. V interiéri sa zlepšila kvalita spracovania, poteší výber nových farieb i materiálov, či možnosť zveriť sa do rúk programu Individual. Prichádzajú stropné konzoly s odkladacími schránkami a zrkadielkom kontrolujúcim vaše ratolesti, módne štartovacie tlačidlo, panoramatická strecha s elektrickými roletami a osvetlením interiéru alebo audiosystém Premium Sound s výkonom 265 wattov. Výbavu korábov dopĺňa systém na detekciu objektov v mŕtvom uhle (BLIS), zadná kamera, bezkľúčový prístup, či „chybe-vzdorné“ tankovacie hrdlo bez zátky, do ktorého sa nezmestí pištoľ púšťajúca palivo nekamarátiace sa s vašim pohonom. Motorickú stránku omladí príchod nového 4-valcového agregátu EcoBoost, dvojlitrového naftového Duratorq TDCi spĺňajúceho emisnú normu Euro V ako i nástup jeho potentnejšej verzie s výkonom 120 kW (163 k). Rozvíriť prach zamýšľa i dvojspojková automatická šesťstupňová prevodovka PowerShift. Benjamín 2,0 l EcoBoost SCTi disponuje celohliníkovou konštrukciou, systémom vysokotlakového priameho vstrekovania, preplňovaním turbodúchadlom s nízkou zotrvačnosťou a dvojitým nezávislým variabilným časovaním vačkového hriadeľa. Dosahuje výkon 149 kW (203 k) pri 5 500 ot./min. a maximálny krútiaci moment 300 Nm, ktorý je k dispozícii v širokom rozsahu 1 750 až 4 500 ot./min. Objemný S-MAX s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 221 km/h (8,8 s, 217 km/h pre Galaxy). V porovnaní s predchádzajúcim 2,3-litrovým motorom s výkonom 118 kW (161 k) sa emisie CO2 znížili o 19 percent na 189 g/km a kombinovaná spotreba kvapla na slušných 8,1 l/100 km. Cenník tradične angažovaného podvozku, riadenia ako i bohatej výbavy a kinetického dizajnu začína na 26 550 € pri S-MAX a 29 190 € pri luxusnejšom Galaxy. Ford S-MAXModelVýkonCena €**2.0 Duratec-HE Trend M/5****107 kW (145 k)****26 550****2.0 Duratec-HE Titanium M/5****107 kW (145 k)****28 870****2.0 EcoBoost SCTi Titanium A/6****149 kW (203 k)****33 850****2.0 EcoBoost SCTi Titanium S A/6****149 kW (203 k)****37 170****2.0 TDCi Duratorq DPF Trend M/6****85 kW (115 k)****28 870****2.0 TDCi Duratorq Trend M/6****103 kW (140 k)****28 540****2.0 TDCi Duratorq Titanium M/6****103 kW (140 k)****30 860****2.0 TDCi Duratorq DPF Trend M/6****103 kW (140 k)****29 540****2.0 TDCi Duratorq DPF Titanium M/6****103 kW (140 k)****31 860****2.0 TDCi Duratorq DPF Trend A/6****103 kW (140 k)****31 530****2.0 TDCi Duratorq DPF Titanium A/6****103 kW (140 k)****33 850****2.0 TDCi Duratorq DPF Titanium M/6****120 kW (163 k)****32 860****2.0 TDCi Duratorq DPF Titanium A/6****120 kW (163 k)****34 850****2.0 TDCi Duratorq DPF Titanium S A/6****120 kW (163 k)****38 170****2,2 TDCi Duratorq DPF Titanium M/6****129 kW (175 k)****34 160****2,2 TDCi Duratorq DPF Titanium S M/6****129 kW (175 k)****37 480** Ford GalaxyModelVýkonCena €**2.0 Duratec-HE Trend M/5****107 kW (145 k)****29 190****2.0 Duratec-HE Ghia M/5****107 kW (145 k)****32 190****2.0 Duratec-HE Titanium M/5****107 kW (145 k)****32 520****2.0 EcoBoost SCTi Ghia A/6****149 kW (203 k)****37 170****2.0 EcoBoost SCTi Titanium A/6****149 kW (203 k)****37 500****2.0 TDCi Duratorq DPF Trend M/6****85 kW (115 k)****31 510****2.0 TDCi Duratorq Trend M/6****103 kW (140 k)****31 180****2.0 TDCi Duratorq Ghia M/6****103 kW (140 k)****34 180****2.0 TDCi Duratorq Titanium M/6****103 kW (140 k)****34 510****2.0 TDCi Duratorq DPF Trend M/6****103 kW (140 k)****32 180****2.0 TDCi Duratorq DPF Ghia M/6****103 kW (140 k)****35 180****2.0 TDCi Duratorq DPF Titanium M/6****103 kW (140 k)****35 510****2.0 TDCi Duratorq DPF Trend A/6****103 kW (140 k)****34 170****2.0 TDCi Duratorq DPF Ghia A/6****103 kW (140 k)****37 170****2.0 TDCi Duratorq DPF Titanium A/6****103 kW (140 k)****37 500****2.0 TDCi Duratorq DPF Ghia M/6****120 kW (163 k)****36 180****2.0 TDCi Duratorq DPF Titanium M/6****120 kW (163 k)****36 510****2.0 TDCi Duratorq DPF Ghia A/6****120 kW (163 k)****38 170****2.0 TDCi Duratorq DPF Titanium A/6****120 kW (163 k)****38 500****2,2 TDCi Duratorq DPF Ghia M/6****129 kW (175 k)****37 480****2,2 TDCi Duratorq DPF Titanium M/6****129 kW (175 k)****37 810**







Inzercia