Faceliftovaný Ford Fiesta pre americký trh

Ford Fiesta je globálny model a v USA sa začala predávať jeho omladená verzia. Poďme sa pozrieť akú podobu môže mať malé vozidlo za veľkou mlákou.
Vydané  Text: 
Preferencie amerického zákazníka všetci poznáme: veľký motor s nie menej ako šiestimi valcami, rozmerná karoséria malého autobusu, luxusná výbava a v žiadnom prípade nie diesel! Neplatí to ale vždy. Na obrovskom, i keď krízou schladenom trhu sa nájde miesto pre skoro každý typ automobilu – i pre vozidlo z kategórie malých áut. Fieste tu premakeupovali tváričku tak, že úplne vymenili nasávacie otvory, prednú masku a pridali biele LED pásy parkovacích svetiel. Tie sa podľa stupňa výbavy schovávajú v plastovej, alebo chrómovanej jaskyni. Zvyšok dizajnovej hry ostáva nezmenený, i keď vzadu nastali takmer nepostrehnuteľné zmeny v spodnom nárazníku. Hlas ľudu nového kontinentu sa ozýva spod prednej kapoty. V Európe skrýva Fiesta až 5 motorov, z toho dva naftové. Tu je k dispozícii jeden jediný – benzínový 1,6 l Duratec Ti-VCT. Identický 88 kW (120 k) štvorvalec so 152 Nm kombinovaný, ako inak, s automatickou prevodovkou. PowerShift má ale 6 stupňov, takže posmech nad doterajšími archaickými štyrmi stupňami už nie je na mieste. Zaujme možnosť priplatenia si za balíček „Super Fuel Economy“, ktorý pracuje s nižšou spotrebou pomocou blokovaných nasávacích otvorov a prídavných veterných štítov pod karosériou. Riadenie je obdarené posilňovačom s premenlivým účinkom (EPAS), ktorý prináša novinku v podobe softwarového riešenia zvyšujúceho spätnú väzbu a istotu pri diaľničných rýchlostiach. Objednať sa dá dokonca na malú triedu neobvyklý kontrolovaný rozjazd do kopca Hill Start Assist. Interiér sa oproti „kontinentálnej“ verzii zmenil v oblasti začínajúcej pod združeným ovládaním odkazujúcim na prvky mobilných telefónov. Klimatizácia a priečinky v jej okolí sa teraz tvária trochu inak. Americký luxus symbolizujú celokožené vyhrievané sedadlá, množstvo farebných dvojkombinácií, či ambientné podsvietenie siedmimi farbami v oblasti nôh. Individualizácii sa Američania rýchlo priučili, Fiesta ponúka množstvo polepov, zmenené vonkajšie oplastovanie, výber prahových líšt, športové pedále, či špeciálnu radiacu páku, v ktorej vrchnej časti sa namiesto stromu vyrytých stupňov ukazuje veľké digitálne číslo práve zaradenej rýchlosti. Spätné zrkadlá nahrádzajú jednoduchým a účinným spôsobom drahú elektroniku, keď dokážu kontrolovať mŕtvy uhol dodatočným malým zrkadielkom v ľavom rohu. Poslednou „hamburgerovou“ špecialitou je Fiestino telo samotné. Zákazníkom sa totiž núka aj vo verzii sedan so zdvihnutým a predĺženým pozadím, meniacim vozidlo na oceľový klin. To či je sexi, alebo viac pripomína veľké americké dievčatá, nechajme radšej na subjektívne posúdenie.