Bitkársky paket pre Ford Mustang

Ford Motory Company vytvoril spolu s populárnym americkým drifterom Vaughnom Gittinom Juniorom silu oslavujúci paket RTR pre najnovší Ford Mustang GT.
Vydané  Text: 
Američania milujú muscle cars. Kupé s bublajúcimi a prskajúcimi V8 motormi, dymiacimi pneumatikami a brutálnou silou vyžarujúcou do okolia. Čo tam potom, že sa v prvej zákrute nadšenie stratí. Dôležitý je štýl a radosť ôsmych valcov páliacich benzín na širokej rovinke. A presne takýto je aj Ford Mustang, toho času po plastickej operácii. Facelift prišiel nedávno a priniesol vizuálne osvieženie, aura predošlého modelu však ostala. Objavil sa už aj Shelby GT500 a GT500 Convertible. Stále sa čaká na najsilnejšieho predstaviteľa Shelby GT500 KR (King of the Road) a hádam na vyplnenie tohto času teraz Ford predstavuje verziu RTR. Za touto skratkou sa objavuje slovko Package – balík. Je to tak, že Mustang sa chce odlišovať a na tento prejav individuality mu postačuje optické dráždenie. Balíček RTR je miestnymi dílermi dodatočne inštalovaný komplex komponentov, ale netradične aj technických zlepšení. Vznikol v spolupráci s mladým drifterom americkej Formula Drift Series, sedlajúcim Monster Energy/Falken Tire 2011 Ford Mustang GT. Od neho napokon pochádza i samotná skratka RTR – symbolizujúca heslo „Ready to Rock“. Čo prináša? Vďaka športovému vzduchovému filtru K&N zvýšený výkon o 9 koní, vŕtané a drážkované kotúčové brzdy, znížený podvozok, športové tlmiče, pružiny a tlmič výfuku ako aj špeciálne kolesá Falken Performance FK-452. Na prvý pohľad zaujme predná lízanka vystužená dodatočnými podperami, masívne prahy, spodný difúzor, hliníkový spojler, matné lúčové disky 19 x 9,5 palca, ako i výrazne bojové pomaľovanie opakujúce sa aj v interiéri. „Upgradovaná“ bola tuhosť karosérie, priľnavosť, handling i stabilita vo vysokých rýchlostiach. Dizajn celého balíčka opatrení bol zverený štúdiu Michigan Classic Design Concepts. Dodatočné úpravy sebavedomia sa zatiaľ týkajú len majiteľov Mustangov GT, pracujúcich s 5,0 litrovým V8 motorom Ti-VCT kypiacim 412 konskými silami. Slabšie verzie s 305 koňovým neortodoxným 6 valcovým benzínom 3,7 l Ti-VCT prídu na rad neskôr. A ako špecialita na záver sa chystá aj celokarbónová kapotáž, pyšne vystavujúca lakovaný high-tech materiál celému okoliu. **Ford Mustang Story – a ďalší budú nasledovať:** Modely 2010MotorVýkonMustang V63,7 l 24V Ti-VCT V6223 kW (305 k)Mustang V6 Convertible3,7 l 24V Ti-VCT V6223 kW (305 k)Mustang GT5,0 l 32V Ti-VCT V8302 kW (412 k)Mustang GT Convertible5,0 l 32V Ti-VCT V8302 kW (412 k)Mustang GT RTR Package5,0 l 32V Ti-VCT V8 308 kW (421 k) Shelby GT5005,4 l 32V Supercharged V8396 kW (540 k)Shelby GT500 Convertible5,4 l 32V Supercharged V8396 kW (540 k)Shelby GT500 SVT Performance Package5,4 l 32V Supercharged V8403 kW (550 k)