Najsilnejšie cestné Porsche všetkých čias: 911 GT2 RS

Porsche aplikovalo svoju filozofiu znižovania hmotnosti a upgradovania výkonu na vrcholný model radu 911. Výsledkom je 620 koňová odľahčená GT2 RS.
Vydané  Text: 
Kultový nemecký výrobca športových automobilov sa rozhodol urobiť vo svojom modelovom rade 911 poriadok. K vlne faceliftov a technických zlepšení pridal ďalší medzistupeň – 911 Turbo S, ktorého výkon vyšponoval na rovných 530 koní. Avšak týmto stádom v tom čase operoval i najsilnejší model GT2. Ako sa s touto situáciou vyrovnať? Predsa ešte silnejším autom! Vzniklo tak najsilnejšie a najrýchlejšie Porsche všetkých čias. Ani fantastická Carrera GT sa už nezmohla na slovo. GT2 RS totiž prichádza s dvoma turbodúchadlami vybavenými variabilnou geometriou lopatiek, 620 konskými silami pri 6 500 otáčkach, 700 Nm krútiaceho momentu pri 2 250 ot./min., zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a s maximálnou rýchlosťou 330 km/h. Prívlastok RS si zaslúžilo z dvoch príčin: výkon bol zvýšený o 90 koní a celková hmotnosť sa znížila o 70 kilogramov. So všetkými náplňami tak váži výborných 1 370 kg. Motor sa nezmenil. Vzadu umiestnený 6-valcový, vodou chladený boxer so štvorventilovou technikou a systémom VarioCam Plus má objem 3,6 litra. Drezúrou ho priviedli k pomeru 2,21 kg na koňa výkonu pričom spotrebu dokázali znížiť na priemerných 11,9 l/100 km a emisie CO2 skrotiť na 284 g/km. V spolupráci so 6 stupňovou prevodovkou posiela svoju silu výhradne na zadné kolesá obuté do špeciálne vyvinutých pneumatík s rozmerom 325/30 ZR 19. Ťažký pohon všetkých štyroch kolies sa tak nekoná. Podvozok kombinuje špeciálne nastavené pružiny, adaptívne tlmiče (Porsche Adaptive Suspension Management), dodatočné výstuhy, stabilizačný systém Porsche Stability Management a kompozitové karbón-keramické brzdové kotúče PCCB. Na povrchu sa GT2 RS od svojho darcu líši najmä väčším rozchodom kolies, matne lakovanými karbónovými panelmi karosérie, špeciálnymi diskami z ľahkých zliatin s centrálnou maticou, respektíve upraveným predným a zadným spojlerom (zvýšený o 10 mm). Interiér sa vystatuje odľahčenými karbónom vystuženými sedadlami, karbónovými výplňami dverí s látkovými tiahlami namiesto kľučiek, ochranným rámom, či špeciálnymi farebnými dvojkombináciami. Najnovšia kreácia sa predstaví na moskovskom autosalóne 25. augusta 2010 a značka Porsche (celým menom Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG), sa rozhodla, že z GT2 RS vyrobí len 500 kusovú limitovanú edíciu, v Nemecku dostupnú od septembra 2010 za mastných 237 578 €. **Román na tému Porsche 911 – vyberie si každý:** ModelVýkonZrýchlenie 0-100 km/hMax. rýchlosť911 Carrera254 kW (345 k)4,9 s289 km/h911 Carrera Cabriolet254 kW (345 k) 5,1 s289 km/h911 Carrera 4254 kW (345 k)5,0 s284 km/h911 Carrera 4 Cabriolet254 kW (345 k)5,2 s284 km/h911 Carrera 4S283 kW (385 k)4,7 s297 km/h911 Carrera 4S Cabriolet283 kW (385 k)4,9 s297 km/h911 Carrera S283 kW (385 k) 4,7 s302 km/h911 Carrera S Cabriolet283 kW (385 k)4,9 s302 km/h911 Targa 4254 kW (345 k) 5,2 s284 km/h911 Targa 4S283 kW (385 k) 4,9 s297 km/h911 Turbo368 kW (500 k) 3,7 s312 km/h911 Turbo Cabriolet368 kW (500 k) 3,8 s312 km/h911 Turbo S390 kW (530 k) 3,3 s315 km/h911 Turbo S Cabriolet390 kW (530 k) 3,4 s315 km/h911 GT3320 kW (435 k) 4,1 s312 km/h911 GT3 RS331 kW (450 k)4,0 s310 km/h911 GT2390 kW (530 k) 3,7 s329 km/h911 GT2 RS454 kW (620 k) 3,5 s330 km/h