Návrat značky Gordini je spojený s uvedením novej športovo-elegantnej verzie Renault Sportu, ktorá znovu zavádza prvky charakteristické pre túto značku. Tak ako to bolo v minulosti, kombinácia pretekárskej modrej farby, bielych pásov a kožou prešívaného čalúnenia je opäť integrálnou súčasťou týchto vozidiel.
Na trh prichádzajú hneď dva modely: **Twingo RS Gordini** a **Clio RS Gordini**
**Twingo RS Gordini** bolo po prvý krát prezentované v januári 2010 v ateliéri Renault na Champs-Elysées v Paríži, ako súčasť prestížnej showroomovej exhibície „Vianoce v modrom“. Na Slovensku je v predaji od júna 2010 za cenu od 14 590 €, so 4-ročnou zárukou resp. do najazdenia 60 000 km.
Malý model je oblečený do modrého metalického laku a cez karosériu sa tiahnu dva biele pretekárske pásy. Predný a zadný nárazník je doplnený lesklými čiernymi detailmi, zatiaľ čo okolie hmlových svetlometov, kryty vonkajších zrkadiel a vrchný spojler sú zvýraznené kontrastným bielym lakom. Označenie „Gordini Series“ sa objavuje na každom boku vozidla ako odkaz na niekdajší Gordini Cup, ktorého kvalifikačné kolá boli známe ako „Series“.
Oproti Twingu RS je tak Gordini navyše okorenené o metalickú farbu modrá Malte a čierna Pearlscent, modré 17 palcové hliníkové disky kolies s diamantovým efektom, podvozok „Cup“, predný a zadný nárazník RS s perleťovou čiernou strednou časťou, radiacu páku s kovovou hlavicou s logom Gordini, čierno-modré kožené čalúnenie s logom Gordini, automatickú klimatizáciu, 80 W rádio s CD a MP3 s ovládaním pod volantom, a prípojku pre iPod.
Podobný duch inakosti prevláda aj v interiéri, a to vďaka sedadlám Renault Sport s výrazným bočným vedením, modrým a čiernym prešívaním, koženým čalúnením s logom Gordini, volantu potiahnutému modrou a čiernou kožou s dvoma bielymi pásmi, modrému tachometru s bielym podkladom, či palubnej dosky so špecifickým prešívaním. Z pohľadu techniky je však nový dizajnový model postavený na „základnej“ verzii RS. Operuje podvozkom Sport so 17 palcovými diskami kolies, 1.6 litrovým benzínovým motorom so silou 133 koní (98 kW), zosilnenými brzdami či presným a ostrým riadením.
Pre **Renault Clio RS Gordini** platí v zásade rovnaká rovnica. Z pôvodného RS ponúka výborný motor 2.0 16V 203 k (147 kW) s krútiacim momentom 215 Nm a pomerom 100 koní na liter objemu, podvozok Renault Sport, ktorý je možné zameniť za nekompromisný Cup (500 €), alebo nezávislé zavesenie prednej nápravy.
Ako bonus exteriéru pridáva Gordini modrú Malte s odleskami žiarivej čiernej, bielu farbu vonkajších spätných zrkadiel a predného spojleru á la F1 a 17-palcové čierne hliníkové disky kolies s diamantovou metalízou. Interiér kombinuje kožu, čierny lak a kov, a svojimi odlišnosťami kopíruje rozdiely popísané pri Twingu Gordini. Výbava potom „pracuje“ s hands-free kartou, tempomatom s obmedzovačom rýchlosti, dažďovým senzorom, automatickým rozsvietením svetiel, automatickou klimatizáciou, či elektricky sklopnými spätnými zrkadlami.
Clio R.S. Gordini je na Slovensku v predaji taktiež od júna tohto roku za cenu od 23 800 €.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Športová značka Gordini je dostupná už aj na Slovensku