Napriek nie úplne ideálnym proporciám je parkovisko v bývalom kameňolome zrejme stále najlepšou lokalitou pre driftové podujatia. Začiatky kontrolovaného šmýkania menom drift tu siahajú zhruba do roku 2004, keď sa tu pár nadšencov po prvý krát stretlo s úmyslom nechať tam gumy v prvých pokusoch o riadené šmyky.
V nasledujúcich rokoch sa frekvencia rôznych driftových aktivít stupňovala, až sa tu v roku 2007 uskutočnili prvé oficiálne driftové preteky. Odvtedy sa v tomto areáli driftuje pravidelne, čo je dané zrejme aj tým, že väčšina drifterov je zo západného Slovenska.
Po prvýkrát sa však driftové preteky konali v nedeľu, čo sa zrejme ukázalo ako krok správnym smerom pre pritiahnutie väčšieho počtu divákov. I keď z hľadiska počasia by bola predsa len lepšia sobota. Na sobotný popoludňajší tréning pred pretekmi dorazilo 15 jazdcov vrátane všetkých favoritov, až na Jana Baláža. Pozitívnym znamením bola účasť niekoľkých stovák divákov, ktorí si parádne drifty vychutnávali v uvoľnenej atmosfére slnečného popoludnia. Trénujúci jazdci rozhodne vyťažili z toho, že v tréningoch sa jazdilo striktne po dvoch, čo sa následne odrazilo na kvalite battlov a s potešením môžeme konštatovať, že vzdialenosti medzi autami sa v súbojoch stále zmenšujú.
Do pretekov sa v nedeľu zaregistroval rekordný počet 22 jazdcov, z toho štyria z Českej republiky. Svoju premiéru absolvoval Robo Solga, ktorý priviezol novopostavenú Toyotu AE86, ktorá je legendárnym prvým driftovým autom, odkedy sa jazde šmykom začalo hovoriť drift. Napriek skromným 130 konským silám pod kapotou vyťažil z nízkej hmotnosti pod 800 kilogramov a na uzučkých pneumatikách podal pekný výkon, keď sa kvalifikoval na 13. mieste.
Kvalifikačné jazdy však na konci poznačil dážď, ktorý postihol posledných troch jazdcov. Víťazom kvalifikácie sa stal Bratislavčan Marián Nikš na matnom čiernom osemvalcovom BMW E36. Za ním sa skočili favoriti v poradí Baláž, Kolesár, Hučko a Kováčik.
Marko Hučko absolvoval takisto premiéru s čerstvo dokončeným BMW E30 V8 a napriek tomu, že jeho stroj nemá ešte vychytané muchy podal pekný výkon. Po dlhšej dobe sa ukázal aj Košičan Roman Javorčík s BMW M3, ktorý sa kvalifikoval na 7. priečke. Z 10. miesta postúpil stále 16-ročný Timo Štikar, ktorý tentokrát usadol za volant Nissanu Skyline R34 s pravostranným riadením. Na opačnú stranu si zvykol rýchlo, počas celých pretekov mu však robila problém turbodiera, ktorú zo svojho BMW, pochopiteľne, nepoznal.
V tandem battloch sa jazdilo na mokrom asfalte, čo týmto súbojom trochu ubralo na kráse. V urputných bojoch najlepšie obstál Košičan Roman Kolesár na BMW E46 M3, keď vo finále porazil šampióna Jana Baláža a pripísal si tak prvé víťazstvo. Pódiové umiestnenie si tretím miestom uchránil Noro Kováčik, ktorý porazil Tomáša Ježeka na Nissane S14. Poslúžilo mu na to BMW požičané od Romana Kolesára, keďže spojka na Norovom BMW si povedala na začiatku súbojov „tak už dosť“.
Vyhláseniu výsledkov napriek dažďovým prehánkam prihliadalo niekoľko stovák skalných divákov, ktorí ocenili všetkých jazdcov veľkým aplauzom. Ďalšie, už tretie kolo seriálu MOL Dynamic – King of Drift Slovakia 2010 sa uskutoční už 26. júna na letisku v Piešťanoch, ako súčasť programu Carat Tuning Party 2010. Organizátori pripravili inú trať než vlani, rýchlejšiu a atraktívnejšiu pre jazdcov i pre divákov. Všetkých fanúšikov srdečne pozývame!
Kompletné výsledky oboch pretekov roku 2010 nájdete na nasledujúcej adrese: http://www.drifting.sk/vysledky/vysledky6.html
AUTOVINY.SK » Aktuality » MOL Dynamic – King of Drift Slovakia 2010 – II. preteky – Paddock Pezinok