Ulice a pláže sa vrátili do 30. rokov. Vtedy Mercedes-Benz, ako prvá automobilka v histórii, začala s masovou výrobou automobilov s motorom vzadu. Medzi účinkujúcimi exhibície ste mohli zazrieť: očarujúci kabriolet Mercedes Type 130 z roku 1934, červený roadster Type 150 z 1935 a Type 170 H z roku 1936.
Mercedes-Benz sa stal v 30. rokoch priekopníkom výroby automobilov s motorom uloženým vzadu, čo bolo ešte o niekoľko rokov skôr, ako si túto cestu začala raziť automobilka Volkswagen. Prvým masovo vyrábaným modelom s motorom vzadu bol Mercedes-Benz Type 130, ktorý prišiel na trh v roku 1934. Tento model bol v Nemecku známy ako “auto ľudí” alebo ľudové auto, a to ešte 3 roky pred založením automobilky Volkswagen (1937). Jeho 1.3 litrový motor s výkonom 19 kW doprial posádke užívať si cestovnú rýchlosť 92 km/h. Výroba MB Type 130 sa ukončila v roku 1936. Zo “stotridsiatky” vychádzal aj MB Type 150, ktorý však používal silnejší motor so zdvihovým objemom 1.5 litra a výkonom 40 kW, čo mu umožnilo uháňať rýchlosťou až 125 km/h. Produkcia MB Type 150 trvala 2 roky (1934-1936).
V roku 1936 prišiel na trh MB Type 170 H, ktorý bol odvodený z modelu MB Type 170 V (motor uložený vpredu). Obidva modely, 170 V a 170 H, používali rovnaké 1.7 litrové motory s výkonom 28 kW. Na rozdiel od modelu 170 V používal model 170 H rovnakú koncepciu uloženia motora ako MB Type 130. Výroba modelu MB Type 170 H trvala 3 roky.
Krátke videá z akcie si môžete pozrieť [tu.]( http://www.badertv.com/mercedesclassicdrive/)
Text: kubas, red