Superšport po španielsky: GTA Spano

Španielska manufaktúra popustila uzdu svojej fantázii a do vetrom vybrúsenej karosérie svojho superšportu nasúkala 780 koní.
Vydané  Text: 
Atletické kupé s motorom uprostred vzniklo s jediným zámerom – stať sa najrýchlejším a najsilnejším sériovým vozidlom vyrobeným v Španielsku. Svojimi kvalitami sa však hrnie do bitky s väčšinou európskeho i svetového výberu vozidiel obdarených nadrozmerným svalstvom. Sento Pallardó, dizajnový guru značky tvrdí, že chcel vytvoriť unikátny automobil, ktorý sa nebude podobať na žiaden iný. A to je v záplave mnohých malosériových, ale výrazovo plytkých superáut veľkým plusom. Konštrukcia šasi pracuje s karbónom, titánom, i kevlarom, ktoré sa postarali o výslednú hmotnosť 1 350 kg, a to vrátane náplní. S týmito vnútornosťami, a s takouto tuhosťou a pevnosťou v krute je to viac ako uspokojujúci výsledok. Veď napokon „macko“ ako Mercedes SL 65 AMG Black Series, o 110 koní slabší, váži plnotučných 1 870 kg. Motor španielskej modelky vzdialene evokuje odkazy na amerického kulturistu Dodge Viper. Automobilka však upozorňuje, že v tomto prípade ide o novo vyvinutý kompresorový desaťvalec s objemom 8,3 litra a výkonom kulminujúcim na 780 konských silách (572 kW) pri 6 800 ot./min. Pozdĺžne uložený agregát generuje 920 Nm krútiaceho momentu a dovolí zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 3 sekundy. Maximálna rýchlosť sa prakticky neoverovala, ale predpokladaných „viac ako 350 km/h“ je realite určite blízkych. GTA ponúka na výber 6 stupňovú sekvenčnú prevodovku s pádlami radenia na volante, sekvenčnú s klasickou pákou, resp. manuálnu kulisu v tvare písmena H. Brzdy prijali hodenú rukavicu a narástli na 380 karbón-keramických milimetrov. Chladené kotúče so šesťpiestikovými strmeňmi AP Racing podporuje rad elektronických pomocníkov ako ABS, či trakčný systém. Tu sa nekompromisný Noble M600 so svojou high-tech „nahotou“ z diaľky potmehúdsky usmieva… Vybavenie zdanlivo strohého interiéru môže zahŕňať vyhrievané i klimatizované elektrické sedadlá, navigáciu, parkovaciu kameru, xenónové reflektory, CD menič s MP3, pripojenie na iPod, ale i také zbytočnosti ako elektronickú parkovaciu brzdu, či elektrické slnečné clony. Bentley Continental Supersports aby začal pomaly závidieť. Podvozok sa dokáže pridvihnúť o 8 cm a zabrániť tak vulgárnemu slovníku pri jazde mestskými uličkami. Jeho dvojité trapézové pruženie dokáže prijať akékoľvek nároky na nastavenie tlmiacej charakteristiky. Posledné argumenty si GTA Spano vychutnáva prehlásením, že počas celého produkčného procesu nevznikne viac ako prísne limitovaných 99 kusov. Tak ráčte objednávať…