Vozidlo sa s kamuflážou moderného umenia predstavilo v Centre Pompidou, jednej z najprestížnejších kultúrnych inštitúcií, zameraných na súčasné umenie. Práve na tomto mieste predstavil a podpísal v roku 1977 svoj BMW Art Car jeho tvorca Roy Lichtenstein.
BMW zároveň oznámilo, že sedemnásty Art Car Jeffa Koonsa, sa zúčastní pretekov na pôde, kde sa o úspechy pobili už prvé pojazdné umelecké diela: na 24-hodinových pretekoch Le Mans vo Francúzsku.
**Kreatívny proces**
„Tieto pretekárske autá sú ako život: sú silné a plné energie,“ povedal Koons. „Môžete sa s nimi zblížiť, môžete sa k nim pridať, môžete splynúť s ich energiou. Pod touto kapotou je množstvo sily a ja chcem, aby moje myšlienky splynuli s týmto autom a skutočne sa spojili s touto silou.“
Jeho Art Car vznikal v štúdiu Schmid Design v Bavorsku spolu s kolektívom inžinierov a dizajnérov BMW. Veľkou výzvou bolo vytvoriť dielo tak, aby neuškodilo aerodynamike ani hmotnosti. Použili sa preto digitálne výtlačky s vinylovým podkladom na ktorý sa pre jasnejšie vystúpenie farieb naniesli ešte dve vrstvy laku. Počítačový dizajn sa transformoval z trojrozmerného na dvojrozmerný a prácne sa aplikoval na celé vozidlo, ako i na jednotlivé náhradné diely.
Vozidlo vzdáva svojím číslom 79 hold roku 1979, kedy vznikol Art Car Andyho Warhola. Warholov Art Car pre zmenu niesol číslo 76, čím si uctil rok 1976 a výtvor Franka Stellu – oba sa zúčastnili i pretekov Le Mans.
**BMW Art Cars** S nápadom na umelecké vyzdobenie pretekárskeho auta prišiel už v roku 1975 francúzsky dražiteľ a pretekár Hervé Poulain. Ujal sa ho americký umelec Alexander Calder. Experiment BMW Art Car pokračoval i nasledujúci rok, keď Američan Frank Stella pokryl BMW Art Car pre seba typickou mrežovou štruktúrou. Nasledovali ďalšie slávne mená pop artu: Roy Lichtenstein, Andy Warhol a Robert Rauschenberg.
Domácou pôdou BMW Art Cars je BMW Múzeum v Mníchove a Koonsov sedemnásty Art Car tam bude od septembra vystavený spolu s niektorými svojimi predchodcami.
**Hlavný hrdina**
BMW M3 GT2 je odvodené zo sériového M3 Coupé. Jeho 4,0-litrový motor V8 disponujúci maximálnym výkonom cca 500 koní krotia pretekárske brzdy BBS a ľahkosť garantuje veľký podiel high-tech materiálov. Na 100 km/h zrýchli za sľubné 3,4 sekundy.
Za volantom BMW Art Car s číslom 79 sa budú striedať Brit Andy Priaulx s Nemcami Dirkom Wernerom a Dirkom Müllerom. Nemecká dvojica Jőrg Müller a Uwe Alzen, ktorú na trojicu doplní Brazílčan Augusto Farfus, povedie do vytrvalostných pretekov BMW Le Mans špeciál s číslom 78.