Prvá štvorkolka Suzuki Jimny 360 (LJ 10) sa vydala skúmať prírodu už pred štyridsiatimi rokmi. Dvere sa zatvárali zipsom a rezervné koleso bolo umiestnené za sedadlom spolujazdca. Poháňal ju dvojvalcový motor s trpasličím zdvihovým objemom 359 kubických centimetrov a výkon dosahoval 25 kW/34 k.
No i napriek týmto úsmevným faktom má najmodernejšie Jimny so svojim predchodcom stále veľa spoločného. Dodnes si pestuje svoj typický dizajn, robustnú konštrukciu, spoľahlivosť a dlhú životnosť, pričom si i naďalej udržuje svoje miesto medzi vozidlami s najvyššou priechodnosťou terénom.
Ako reprezentant piatej vývojovej generácie disponuje celokovovou trojdverovou karosériou s rozmermi 3 645 x 1 600 x 1 705 mm (d x š x v). Výhodou je ľahučkých 1 060 kg váhy a možnosť otočiť sa doslova na mieste – minimálny polomer otáčania je 4,9 m.
Poháňa ho štvorvalec 1,3 l s výkonom 63 kW/86 k spolupracujúci s päťstupňovou prevodovkou. Jeho špecialitou je zapínateľný pohon 4×4 Drive select s redukčnou prevodovkou, ktorý dokáže aktivovať pohon všetkých štyroch kolies počas jazdy i v rýchlosti 100 km/h.
Za štyridsať rokov výroby prišlo na svet približne 2,5 milióna kusov všetkých generácií. V apríli 2007 sa Jimny zapísal i do Guinnessovej knihy rekordov, keď sa v upravenej podobe vyšplhal s posádkou Gonzalo Bravo a Eduardo Canales po svahoch sopky Ojos del Salado v Chile do nadmorskej výšky 6 688 metrov.