Britská poisťovňa Warranty Direct zostavila zaujímavú štatistiku. Táto spoločnosť ponúka [poistenie servisných nákladov](https://www.union.sk/havarijne-poistenie-online), ktoré potom hradí za svojich klientov. Dá sa povedať, že nikto iný nemá lepší prehľad o tom, čo sa na ktorom aute kazí a koľko stoja opravy. Výsledkom myšlienkového experimentu je auto zostavené z tých najproblémovejších súčiastok.
Taký automobil by mal:
motor z predchádzajúceho BMW M5 poloosi a zavesenie kolies z Audi RS 6 prevodovku z predchádzajúceho Jeepu Grand Cherokee elektroinštaláciu z Mercedesu-Benz triedy R brzdy z Fiatu Multipla klimatizáciu z prvého Seatu Alhambra riadenie z Chrysleru 300C Firemné štatistiky ukazujú, že 40% áut potrebuje aspoň raz ročne do servisu na opravu. Priemerná cena jednej takejto návštevy je 350 libier, teda asi 440 eur. Existujú ale aj servisné zásahy, ktoré sú stokrát drahšie než tento priemer.
Existujú aj autá, ktoré potrebujú na zdvihák kvôli niektorým dielom nezvyčajne často. Tri z desiatich Mercedesov triedy R ročne postihne porucha elektroinštalácie, každý štvrtý Fiat Multipla má počas 12 mesiacov problémy s brzdami, rovnako časté sú aj poruchy motorov v BMW M5. Každému desiatemu Jeepu Grand Cherokee sa raz za rok pokazí prevodovka, 10-percentná je tiež pravdepodobnosť závady riadenia na Chrysleri 300C a 40% všetkých Audi RS 6 potrebuje každý rok opraviť niečo na podvozku.
Auto, ktoré by spojilo menované diely, by bolo čo do spoľahlivosti skutočnou nočnou morou. Patrí sa však dodať, že v mnohých prípadoch nutnosť často jazdiť do servisu pramenia skôr zo spôsobu používania ako konštrukčných chýb.