Predaje kabrioletov klesajú tak rýchlo, že sa mnohé automobilky ani netaja úmyslom opustiť tento segment. Spočítané to majú predovšetkým takzvané kupé-kabriolety, teda autá s plechovou skladacou strechou. Ich výroba je drahá a hmotnosť auta je vysoká. To má neblahý vplyv na cenu, respektíve na jazdné výkony a dnes toľko sledované emisie CO2. Vlani sa v Európe a USA predalo celkom 444 tisíc kabrioletov, pritom ešte pred piatimi rokmi to bolo 827 tisíc kusov.
V galérii nájdete obrázky kabrioletov, ktoré sa stanú súčasťou histórie. Bez nástupcu už skončili Opel Tigra, Peugeot 207 CC alebo Volvo C70. Pokračovania sa nedočká tiež Peugeot 308 CC a pravdepodobne ani Renault Mégance CC. Jeho európske predaje totiž vlani klesli o 49 % na 3 361 ks, čo sú iba dve percentá predajov celého radu Mégane. Volkswagen pre zmenu do budúcnosti už nepočíta s kupé-kabrioletom Eos, predáva sa ho totiž desaťkrát menej ako v časoch najväčšej slávy (vlani 3 762 ks).
Analytici sa zhodujú, že v nasledujúcich rokoch sa udržia len dostatočne drahé a luxusné modely, alebo kabriolety, ktoré majú silný imidž. K nim patrí v USA Volkswagen Beetle Cabrio a v Európe Volkswagen Golf Cabrio, ďalej Mini a samozrejme Mazda MX-5. Príležitostí pre automobilky sú lacnejšie riešenia, ktoré vidno napríklad na Fiate 500C alebo novom Renaulte Twingo.