Koncern Volkswagen síce patrí k najväčším výrobcom automobilov na svete, no v niektorých segmentoch nemá pôdu pod nohami. Platí to špeciálne o autách, ktoré majú ponúkať veľa muziky za málo peňazí, ako vyrába napríklad Dacia. V koncerne by túto rolu mala prevziať Škoda, ktorej trhová pozícia sa od tohto zámeru dlhodobo odkláňa. Šéfom to došlo hlavne v momente, keď Superb kombi porazil v priamom porovnaní VW Passat. Nová modelová stratégia preto obsahuje niečo menej konkurenčné pre Volkswageny.
Sedan na rozhraní malých áut a nižšej strednej triedy by mohol oživiť meno Felicia a vo svojej podstate nahradí model Octavia Tour. Konštrukčne jednoduchý trojpriestorový sedan s osvedčenýmii motormi však pravdepodobne nedokáže byť taký lacný ako Dacia. Na jednej strane to bude diktovať jeho výbava, pretože už v základe sa počíta s posilňovačom riadenia a ESP. Druhý moment je ekonomický, pretože pracovná sila v Čechách nie je až taká lacná ako na východe. Možno sa však Škoda rozhodne pre výrobu mimo EU, čím cenu určite stlačí.
Druhou očakávanou novinkou je kompaktný van na báze modelu Touran. Škoda sa totiž profiluje aj ako rodinná značka a takýto model jej v ponuke rozhodne chýba. Navyše trendy naznačujú, že tento segment má budúcnosť a zákazníci takéto autá vedia využiť. Meno si zatiaľ netrúfame odhadnúť, veríme však, že Škoda nevzkriesi legendárne označenie 1203.
Retuše: Christian Schulte