Náraz s 25-percentným prekrytím prednej časti auta a bariéry BMW radu 5 nezvládlo práve dobre. V poslednej sérii amerických crash-testov uspelo iba Infiniti Q70.
Americký inštitút IIHS vykonal ďalšiu sériu nárazových testov, kedy auto absolvuje kolíziu iba so štvrtinou prednej časti na strane vodiča. Nedávno [odhalil slabiny menších áut](http://www.autoviny.sk/novinky/7924-americky-crash-test-odhalil-velku-zranitelnost?fromSearch=1), teraz sa crash-test zameral na luxusný segment.
Japonský sedan Infiniti Q70 dosiahol najlepší výsledok z trojice testovaných a odniesol si ocenenie Top Safety Pick+. Vozidlo uspelo vo všetkých piatich testoch, okrem spomínaného 25-percentného prekrytia je auto skúšané pri náraze so 40% prekrytím a podrobené testu pevnosti strechy, bočnému nárazu a skúmaniu úrovne ochrany poskytovanej sedadlami. ![T3cYzptn1mE](http://img.youtube.com/vi/T3cYzptn1mE/0.jpg)
Horšie dopadlo BMW radu 5, po náraze 25 percentami šírky auta sa štruktúra auta posunula o viac ako 30 cm smerom k vodičovi. To predstavuje riziko pre jeho dolné končatiny, vozidlo si tak odnieslo druhé najhoršie hodnotenie „Marginal“. Ku cti nemeckej limuzíny slúži aspoň fakt, že všetky airbagy fungovali správne. ![Sy_ah54kWo4](http://img.youtube.com/vi/Sy_ah54kWo4/0.jpg)
Úplne prepadol americký Lincoln MKS, ktorému sa nielen podstatne deformoval priestor pre vodiča, ale stĺpik riadenia sa posunul natoľko, že hlava vodiča skĺzla po airbagu a narazila do palubnej dosky. V ohrození zostala aj bočná časť figuríny, ktorá prišla o ochranu od dverí v dôsledku ich odtrhnutia. ![DVp1S_0SOes](http://img.youtube.com/vi/DVp1S_0SOes/0.jpg)