Koncept Kia Optima T-Hybrid (turbo hybrid) poháňa aktuálny vznetový motor CRDi s objemom 1,7 l s prepĺňaním turbodúchadlom, ktorý je spárovaný s malým elektromotorom napájaným pomocou oloveno-uhlíkovej batérie s napätím 48 V. Pri nízkych rýchlostiach a pri jazde ustálenou rýchlosťou dokáže poháňať koncept Kia Optima T-Hybrid v čisto elektrickom režime, pričom počas spomaľovania sa dobíjajú batérie. Konštruktéri zvolili pre hybridný pohon oloveno-uhlíkové batérie, ktoré na rozdiel od lítiovo-iónových nevyžadujú aktívne chladenie a na konci životnosti sa jednoduchšie recyklujú.
Systém taktiež umožňuje okrem konvenčného turbodúchadla montáž inovatívneho elektrického kompresora určeného pre motor CRDi, čo sa pozitívne prejaví na vyššom výkone a krútiacom momente v celom spektre otáčok. Elektrický kompresor pomáha zvyšovať krútiaci moment a zlepšovať reakcie motora predovšetkým pri nízkych otáčkach, podobné riešenie využíva aj [Audi](http://www.autoviny.sk/novinky/7952-audi-zvysuje-napatie).
Systém pohonnej jednotky sa nachádza vo fáze vývoja, preto nie sú potvrdené žiadne údaje o výkone ani spotrebe konceptu Kia Optima T-Hybrid. Konštruktéri spoločnosti Kia Motors si za cieľ vytýčili podstatné zníženie emisií CO2, zníženie spotreby paliva a zvýšenie výkonu v rozmedzí od 15 do 20 % pre ľubovoľný model, ktorý bude vybavený touto novou pohonnou jednotkou.