7 SUV noviniek v Paríži: Každý si príde na svoje
Chcete poriadny sedemmiestny automobil, alebo naopak malý crossover, ktorý bude v meste ako doma? Automobilky chystajú na autosalón v Paríži z každého niečo.
Vydané Text: Lukáš Vaverka
Výrazne kratšia bol modelový cyklus pri Kii Sorento, druhá generácia sa po obvyklých piatich rokoch chystá na striedanie. Nové prevedenie bude väčšie a dostane oblejší, luxusne štylizovaný design. Ponuka sa rozšíri o celý rad nových asistenčných systémov. Predajný úspech v Európe bude aj naďalej stáť na štvorvalcových turbodieseloch obvyklých objemov 2,2 a 2,0 litra.
Nováčikom bude v Európe podobne veľké SUV Ford Edge, ktorý sa zaradí nad model Kuga. Technika vychádza z novej generácie Mondea, od americkej verzie sa tá európska odlíši pridaním diódových svetlometov a dvojlitrovým turbodieselom pod kapotou (130 a 152 kW). S benzínovým motorom sa u nás nepočíta.
Miesto tretej generácie Freelanderu prichádza [Land Rover Discovery Sport](http://www.autoviny.sk/novinky/14952-nastupca-land-roveru-freelander-oficialne). V menšom balení rozvíja recept veľkého Land Roveru Discovery, technika je ale – vrátane priečne uložených motorov – odvodená od Range Roveru Evoque. Novinkou je možnosť sedemmiestneho interiéru, v budúcom roku sa tiež k existujúcim motorom pridá úplne nových dvojlitrový turbodiesel.
Honda HR-V je zatiaľ len vo fáze prototypu. Japonská automobilka to ale s touto reinkarnáciou mena, ktoré používala pri podobnom modeli už v rokoch 1998 až 2006, myslí vážne. Nakoniec v USA ide HR-V do predaja už na jeseň a v Japonsku sa rovnaké auto pod názvom Vezel predáva už skoro rok. Možný je klasický aj hybridný pohon, oba možno spojiť s 4×4. Čo presne Honda ponúkne v Európe a či pridá aj diesel, zatiaľ nie je jasné.
Návratom známeho mena je tiež Suzuki Vitara. Tento model je sériovou podobou konceptu iV-4 a využíva techniku Suzuki SX4 S-Cross. Bližšie podrobnosti zatiaľ Japonci taja, zverejnia ich až pri odhalení modelu na autosalóne.
Inzercia