V roku 1810 začal Peugeot označovať svojím menom a neskôr aj logom – levom – píly, nástroje, krinolíny, mlynčeky na kávu, bicykle, motocykle, skútre a vozidlá. Každému z týchto svetov Peugeot priniesol modernu a inováciu bez ústupkov voči pôvodnej priemyselnej precíznosti zrodenej zo spracovania ocele.
Snúbiť koncepcie, mixovať technológie a kombinovať nápady
Inšpirácia priviedla Peugeot k veľkosériovej výrobe Peugeota 403, prvého sériovo vyrábaného hatchbacku s naftovým motorom, k vývoju a predaju Peugeota 205, ktorý sa stal vďaka množstvu verzií a víťazstvám v športových zápoleniach skutočnou ikonou, k svetovej premiére filtra pevných častíc v Peugeote 607, k úspechu motora HDi FAP na pretekoch 24 hodín Le Mans, ktoré sú najnáročnejšími vytrvalostnými pretekmi na svete a nakoniec k zrodu mestského vozidla BB1, ktoré je na pomedzí svetov automobilov a dvojkolesových vozidiel.
Rok 2010, Peugeot naberá nový dych
Na začiatku roka 2010 Peugeot naberá nový dych. Predstavuje nový projekt značky a upresňuje svoje ambície do roku 2015: posun o 3 priečky nahor v svetovej klasifikácii značiek automobilov; urobiť zo značky Peugeot priekopníka v oblasti dizajnu; stať sa lídrom v oblasti služieb mobility.
V úsilí dosiahnuť svoje ciele sa Peugeot opiera o ambicióznu stratégiu výroby so 14 novými modelmi v rokoch 2010 až 2012, o nové tvary predstavené koncepčným vozidlom SR1, nové ponuky mobility, konkrétne v podobe Mu by Peugeot, ako aj o novú vizuálnu prezentáciu s logom s modernejším kovovým vzhľadom a novým medzinárodným mottom: Peugeot, MOTION & EMOTION.
Peugeot je svetovou značkou s 55 miliónmi vyrobených kusov, ktorá je unikátna svojou schopnosťou ponúknuť globálnu mobilitu. Má dosť tromfov, aby sa úspešne vydal v ústrety budúcnosti a prijal výzvu čoraz harmonickejšieho začleňovania automobilu do životného prostredia.
200 rokov náročnosti a emócií
História vizionárov
Peugeot v roku 1810 prerobil mlyn v Sous-Cratet na zlievareň ocele a tým zakotvil v priemyselnej ére, čím dal reálnu podobu vízii Jeana-Pierra a Jeana-Frédérica Peugeota. Automobil a dve kolesá boli vtedy ešte ďaleko.
Výroba sa však čoraz viac diverzifikovala, vyrábali sa mlynčeky na kávu, pásové píly, súčasti korzetov, šijacie stroje. Rast produkcie si vyžadoval nové výrobné kapacity. Audincourt, Valentigney, Beaulieu, Pont-de-Roide, a potom Sochaux svedčia o rozvoji značky Peugeot v kolíske spoločnosti vo Franche-Comté.
Vízia, ako aj sústavná schopnosť prispôsobovať sa zmenám a výzvam, priviedli Peugeot k úlohe úspešne sa popasovať s úlohou pustiť sa do výroby bicyklov a motoriek (1886) a nakoniec automobilov (1891), ktoré zmenili svet.
Značka smeruje do sveta
Peugeot pokrýval na prelome storočí 50 % výroby vo Francúzsku a modely z Franche-Comté sa exportovali do Európy, ale aj do Latinskej Ameriky. Internacionalizácia značky Peugeot sa zrýchlila na konci 90. rokov, čomu dal impulz Peugeot 206, ktorého predaj z roka na rok rástol, až dosiahol viac ako 800 000 kusov. Nástupca parádneho čísla bol skutočne veľkým úspechom, dokonale prispôsobeným realite trhu automobilov. Dnes Peugeot pôsobí vo viac ako 160 krajinách, prijíma výzvu globalizácie a pokračuje vo svojom rozvoji v Číne, Rusku a Latinskej Amerike, kde predáva špecifické modely ako sedan 408 či pick-up Hoggar.
Pevné zakotvenie a korene
V priebehu 200 rokov Peugeot vyvinul jedinečnú dlhodobú víziu, ktorá mu umožnila predpovedať zásadné zmeny, vystihnúť dobu, ale aj prekonať obdobia nestability. Od prvej štvorkolky jazdiacej na naftu vybavenej motorom Daimler a označenej ako Typ 2, až po najnovšie produkty, Peugeot čerpal sily zo svojich koreňov na východe Francúzska a z vízie podnikateľov. Peugeot neúnavne pokračoval v technickom, ľudskom a priemyselnom rozvoji a od produkcie niekoľko kusov za rok sa dnes dostal k priemernej dennej výrobe niekoľkých tisícov kusov zahŕňajúcich 18 druhov osobných a ľahkých úžitkových vozidiel.
Lev
Už na počiatku svojho rozvoja si v roku 1858 Peugeot zvolil pre svojej výrobky leva ako univerzálne logo. 20 novembra bol lev uložený na Vysokej umeleckopriemyselnej škole.
Výber leva pre logo bol motivovaný analógiou s pílami Peugeot so zámerom ilustrovať:
\- odolnosť jeho zubov,
\- pružnosť čepele,
\- presnosť rezu.
Od tohto dátumu prešla značka rôznymi znázorneniami až po verziu s plastickým kovovým vzhľadom od roku 2010 použitú prvý raz pre Peugeot RCZ.
Aventure Peugeot a jeho múzeum
V roku 1982 Pierre Peugeot, pôsobiaci ako Prezident dozornej rady v PSA Peugeot Citroën, založil asociáciu Aventure Peugeot, ktorej cieľom bolo zhodnotenie dedičstva značky.
Múzeum Aventure Peugeot v Sochaux otvorilo svoje brány v roku 1988. Verejnosti predstavuje zbierky predmetov kovovýroby, dvojkolesové vozidlá a automobily. Múzeum ukazuje každé vozidlo v prostredí, ktoré pripomína danú dobu. Takto mapuje etapy vývoja značky Peugeot.
Zbierky Múzea Aventure Peugeot obsahujú 450 vozidiel, 350 motoriek a bicyklov a viac ako 3 000 predmetov, ako aj vyše 2 milióny kusov dokumentárneho a ikonografického materiálu.
Gény budúcnosti
Múzeum inaugurovalo v roku 2010 nové priestory, rozširujúce výstavnú plochu na 6 000 m2. Toto rozšírenie prinieslo nové expozície, medzi nimi „päťkovú sériu“ a úžitkové vozidlá a ešte viac zhodnotilo angažovanie značky Peugeot v pretekoch.
Sklady Múzea sa chystajú opustiť továreň v Sochaux a presunúť sa do Hérimoncourtu, do miesta starej továrne v Terre Blanche, kde stála jedna z prvých tovární značky Peugeot.
História poznačená inšpiráciou
Inšpirácia, ktorá poháňala Peugeot, priviedla značku k inováciám v oblasti koncepcie a technológie. Táto kultúra sústavnej inovácie sa odzrkadľuje v schopnosti značky Peugeot snúbiť koncepcie, miešať technológie a kombinovať nápady.
Objaviteľ koncepcie kupé kabriolet
Kupé kabriolet obsadzuje popredné miesto medzi inováciami. Táto inovácia, ktorá sa objavila v tridsiatych rokoch v podobe Peugeotu 401, poskytuje dômyselný systém pevnej strechy, ktorá sa sklápa do batožinového priestoru. Potomok modelu 401 Eclipse, Peugeot 206 CC, prispel k zrýchleniu rozšírenia tohto typu karosérie a k svetovému prvenstvu značky Peugeot, ktorý predal 700 000 kusov.
Peugeot inovuje naftové motory
Pokiaľ ide o motory, Peugeot zohrával vedúcu úlohu pri rozvoji naftového motora, ktorý bol vo veľkosériovej výrobe použitý v modeli 403. Tento sedan bol mimochodom prvý model Pegeota, ktorý prekročil milión predaných kusov.
Peugeot stál aj za dvoma najvýznamnejšími zdokonaleniami naftového motora. V roku 1975 sa Peugeot 604 stal prvým vozidlom v Európe, ktoré bolo vybavené turbodieselovým motorom. V roku 1999 Peugeot na svetovej premiére predstavil Peugeot 607 vybavený filtrom pevných častíc. Táto inovácia, ktorá redukuje obsah pevných častíc až po medzu merateľnosti, ilustruje pokrok značky Peugeot v oblasti znižovania emisií. Filtrom pevných častíc je vybavených viac ako 2,3 milióna Peugeotov.
V roku 2011 sa Peugeot s modelom 3008 HYbrid4 stane priekopníkom, lebo uvedie vozidlo s hybridným naftovo – elektrickým agregátom, ktoré bude predstavovať prelom v znižovaní emisií CO2 (- 35%). Toto environmentálne priaznivé riešenie poskytuje nezvyčajnú radosť z jazdy s integrálnym pohonom. V roku 2012 sa dosiahne ďalší skok v podobe Peugeotu 3008 HYbrid Plug-in s nabíjateľným modulom s emisiami CO2 zníženými o 50 g/km (2,0 l/100 km).
Peugeoty s jazdnými vlastnosťami na jedinečnej úrovni
Jazdné vlastnosti predstavujú tradične uznávanú kvalitu vozidiel značky Peugeot. Za stabilitu na vozovke Peugeoty vďačia tak zvlnenému profilu vo Franche-Comté, ako aj presvedčeniu, že komfort, bezpečnosť a radosť z jazdy sú neodmysliteľnou súčasťou automobilu.
Peugeot 201 bol prvým vozidlom vybaveným nezávislým zavesením predných kolies, ktoré prinieslo cestujúcim komfort. Tento prístup sa odvtedy stal sústavnou motiváciou inžinierov značky Peugeot, ktorí zasadili radosť z jazdy bez ústupkov voči komfortu doprostred automobilovej skúsenosti za volantom vozidiel značky Peugeot, ktorý je priekopníkom v oblasti stability na vozovke.
Túto hlavnú charakteristiku modelov značky symbolizuje skutočnosť, že Peugeot je v súčasnosti jediný výrobca, ktorý si sám vyrába tlmiče do svojich modelov.
Túto skúsenosť posilnil model RCZ, ktorý stelesňuje know-how značky Peugeot v oblasti jazdných vlastností a povýšil poňatie presnosti a pocitov z jazdy na najvyššiu úroveň.
Radosť z jazdy nie je výsadou modelov so športovým temperamentom. Peugeot 3008 sa tiež podieľa na snahe o dosiahnutie radosti z jazdy. U tohto modelu s vysokou stavbou sa radosť z jazdy a bezpečnosť stali predmetom výnimočnej pozornosti. Crossover značky Peugeot má vo výbave systém grip-control, ktorý umožňuje disponovať inteligentným pohonom s piatimi režimami.
Trojciferné označenie – výrazný genetický znak
V súlade s reakciou na rastúce rozmanité požiadavky došlo v roku 1929 k rozšíreniu a štruktúrovaniu modelových radov vyjadrenému inovovaným systémom označovania modelov. Peugeot 201, predstavujúci 201. projekt vývojového oddelenia, bol začiatkom tohto trojciferného označovania, ktoré jasne identifikuje model:
\- Prvá číslica naznačuje rodinu vozidla, jeho veľkostnú triedu.
\- Druhá číslica, systematicky 0, je ohnivko, ktoré spája príslušnosť k určitej rodine s príslušnosťou ku generácii.
\- Tretia číslica naznačuje generáciu modelu.
V snahe reagovať na mnohorakosť ponuky a nové očakávania klientely, ktorá sa dožaduje špeciálnych modelov, Peugeot obohatil svoj systém číslovania.
Označenie prešlo na 4 cifry (2004) pri modeloch, ktoré rozširujú tradičné modelové rady a objavili sa písmená, ktoré označujú typ karosérie (2000): CC pre kupé kabriolet (Coupé Cabriolet), SW pre karosériu vozidla pre rodinu/záľuby, Tepee pre veľkopriestorové vozidlá a k tomu modely ako RCZ.
Peugeot objavuje sponzoring
Tak, ako sa jeho automobilové aktivity rozširovali do celého sveta, dostával sa Peugeot na nové teritóriá, kde tvoril svoj imidž. Okrem automobilovej prestíže, ktorá prirodzene prinášala Peugetu možnosti ďalšieho rozvoja jeho povesti a demonštrácie jeho know-how, sa značka realizovala aj v iných oblastiach.
Založením prvého klubu spoločnosti Football Club Sochaux Montbéliard v roku 1928, objavil Peugeot sponzoring. Peugeot vyjadruje svoje hodnoty aj prostredníctvom dvoch ďalších disciplín – tenis a golf. Táto stratégia tvorby imidžu na svetovej úrovni spočíva v dvojitom prístupe: podpora súťaženia milovníkov motorizmu a účasť na aktivitách s medzinárodným ohlasom.
Značka hnaná súťaživým duchom
História značky Peugeot je úzko spätá s automobilovými pretekmi. To znamená, že odkedy existujú preteky automobilov, odvtedy Peugeot na nich nechýbal. Sériové Peugeoty sa vyznamenali pri prvých skúškach rovnomernosti, prvých rely alebo pretekoch do vrchu, ako preteky Paríž – Bordeaux – Paríž, ktoré boli v roku 1895 prvými pretekmi v histórii, pričom Peugeot v nich zvíťazil.
Tri víťazstvá v Indianapolis
Keď sa skončili priekopnícke časy, prišiel čas vývoja prvých pretekárskych automobilov. V priebehu rokov 1910 dosiahol Peugeot prenikavé úspechy mimo Francúzska. Najprv to bolo v Brooklands v roku 1913 s Peugeotom L76, ako predzvesť víťazných ťažení Peugeotov v „Grand Prix“, ktoré sa tri razy víťazne predrali pretekmi 500 míl Indianapolis (1913, 1916, 1919). Peugeot L76 uviedol novinku, ktorá bola poháňaná prvým motorom s 2 vačkovými hriadeľmi v hlave motora a 4 ventilmi na valec.
Zoznam víťazstiev značky rozšírili úspechy v Targa Coppa Florio a taktiež v 24 hodín Spa v roku 1920.
Nadšenie predajcu značky Darl’mata viedlo k vývoju športovej verzie Peugeota 302, 302 Special Sport. Toto vozidlo sa preslávilo na 24-hodinovke v Le Mans. Jeho 3 exempláre sprevádzali príchod edície roka 1937, aby sa v nasledujúcom roku presadili v kategórii dvojlitrov.
Víťazstvá ako synonymá výkonnosti a spoľahlivosti
Podujatia v Afrike korunované úspechom Peugeotov 404 a 504 založili povesť spoľahlivosti modelov značky vytvorením väzby medzi sériovými vozidlami a ich pretekárskymi verziami. Spomedzi všetkých Peugeotov 205-ka najviac symbolizovala silu súťaživého ducha, ktorý poháňa značku: súťaživosť v komerčnej oblasti i na pretekárskych dráhach na celom svete. Táto chuť súťažiť priviedla Peugeot k vytvoreniu oddelenia pre pretekárske vozidlá, z ktorého vyšli pretekárske „beštie“, ktoré pokračovali v účasti v najnáročnejších športových disciplínach, v rely, vytrvalostných rely, Formule 1, vytrvalostných pretekoch… v účasti, ktorá bola často korunovaná víťazstvami a titulmi.
Double na 24-hodinových súťažiach v Le Mans
Po návrate do Le Mans dosiahol Peugeot v roku 2009 double s vozidlom 908 HDi FAP. Táto technologická voľba spája výkonnosť, vytrvalosť a ohľaduplnosť voči životnému prostrediu. Peugeot sa aktívne pripravuje na budúcnosť vývojom vytrvalostného hybridu 908 HY.
Dizajn: základný prvok identity značky Peugeot
Nový rad „fuseau Sochaux“ až po SR1
Tým, že Peugeot predstavil projekt a zámery do roku 2015, znovu potvrdil svoju ambíciu byť priekopníckou značkou v oblasti štýlu. Symbol tejto ambície dostal reálnu podobu v črtách elegantného roadstera s ideálnymi proporciami, modelu SR1.
Toto hľadanie emócie v dizajne zakotvené v génoch značky Peugeot sa objavilo v priekopníckych modeloch, ktoré boli medzníkmi ako 402, 404, 504, 205, 607, či kupé 406 považované za referenciu klasickej elegancie, a úplne nedávno model RCZ.
Odhodlanie vštepiť automobilu emóciu viedlo v 30. rokoch k vytvoreniu oddelenia dizajnu na čele s Henrym Thomasom. Po klasicizme Peugeota 201 dal nový riaditeľ dizajnu sérii 2 aerodynamický štýl radu „fuseau Sochaux“. Peugeot 402 predstavený na parížskom autosalóne v roku 1935 zvádzal mriežkou chladiča v tvare nakloneného erbu a aerodynamickými blatníkmi.
„Pohľad“ Peugeota je základnou črtou osobnosti modelov značky. Na podnet vtedajšieho riaditeľa dizajnu Paula Bouvota a Gérarda Weltera tvar svetlometov Peugeota 504 predurčil šelmovitý pohľad Peugeotov.
Tento vizuálny podpis je neodmysliteľný prvok dizajnu Peugeotov, rovnako ako dynamika, ktorú Gérard Welter vštepil každému modelu, ktorý vznikol na jeho podnet. Túto dynamiku nájdeme u Peugeota 205. Konštruktér „vystrčil pazúry“ pri sedanoch ako Peugeot 607 alebo koncepte 5 predstavenom na poslednom autosalóne v Ženeve, ktorý avizuje budúce sériové vozidlo.
Koncepčné vozidlá – ukazovatele imidžu
Koncepčné vozidlá, skutočné ukazovatele imidžu vyvolávajúce nadšenie návštevníkov na autosalónoch, poskytujú dizajnérom nenahraditeľnú možnosť vyjadriť svoje technické alebo estetické predstavy.
Hoci koncepčné vozidlá rozorávajú nové technologické územia (Oxia), prinášajú nové koncepty (20coeur) alebo odhaľujú nové línie budúceho modelu (5 by Peugeot), nikdy nie sú príliš ďaleko od blížiacej sa budúcnosti.
BB1 a SR1 vyvinuté na podnet Jeana-Pierra Plouého a Gilla Vidala sú nositeľmi dôležitých odkazov pre budúcnosť. BB1 otvára nové trate v zmysle mestskej mobility (2,5 m, 4 miesta, nulové emisie), zdôrazňujúc jedinečnú schopnosť inšpirácie, ktorá poháňa značku Peugeot. Pokiaľ ide o roadster SR1, tento model prostredníctvom karosérie automobilu snov odhaľuje, aké budú Peugeoty zajtrajška.
Nový príspevok automobilizmu
Schopnosť značky Peugeot poskytovať kompletnú mobilitu svojimi vozidlami, skútrami a bicyklami je svetovým unikátom. Týmto tromfom Peugeot získava náskok jednej dĺžky.
Peugeot diverzifikuje svoju odpoveď s ohľadom na environmentálnu výzvu. Okrem neustáleho zlepšovania termodynamickej účinnosti spaľovacích motorov prispievajúcej k líderstvu Peugeota v oblasti vozidiel s nízkymi emisiami (50 % vozidiel predaných v Európe vypúšťa menej ako 130 g CO2/km) značka skúma nové smery do budúcnosti.
Náskok jednej dĺžky s elektrickým vozidlom
Peugeot, ktorý je priekopníkom v elektrických vozidlách, vyvinul v roku 1941 ľahké vozidlo do mesta (VLV) s elektrickým motorom, ktorého niekoľko sto kusov jazdilo v uliciach Paríža. V 90. rokoch vzniklo koncepčné vozidlo iOn, potom elektrický Peugeot 106, v súčasnosti najpredávanejšie vozidlo s nulovými emisiami, demonštrujú záujem Peugeota o alternatívne energie. Na jeseň 2010 sa Peugeot s modelom iOn vráti na trh elektrických vozidiel, čím zdôrazní líderstvo a historické postavenie značky.
V roku 1890 Peugeot predstavil model bicykla, ktorý bol veľmi obľúbený – Lion (lev). Tento elegantný robustný bicykel vyrábaný v dvoch verziách: s rovnou kostrou alebo s kostrou s labutím krkom, sa v porovnaní s vtedajšími bicyklami vyznačoval nízkou hmotnosťou (22 kg).
Bicykle značky Peugeot si získali hrdý imidž kvality a novátorstva. V roku 1905 sa bicykle Peugeot pustili do pretekov Tour de France a vďaka mnohým víťazstvám sa stali vzorom výkonnosti. Peugeot inovoval bicykle najmä v súvislosti s kvalitou zmeny rýchlostí a prevodov, ako aj pestrosti modelových radov, čím dosiahol, že sa stal hlavným aktérom na trhu bicyklov.
Rozmach v oblasti bicyklov prekvital a v 50. rokoch dosiahol predaj bicyklov Peugeot 50 000 kusov s maximom 400 000 kusov v 70. rokoch.
Peugeot dnes znovu investuje do cyklistiky s ponukou modelov, ktorá zahŕňa najčerstvejšie novinky a prináša originálnu konkrétnu odpoveď na otázky mobility. Peugeot je s elektrobicyklom, iOnom a e-Vivacity jediný výrobca, ktorý má v roku 2010 v ponuke úplné riešenie elektrickej mobility.
Od legendárnych motoriek k masovému rozšíreniu dvojkolesových motorizovaných vozidiel Dobrodružstvo sa začalo v roku 1898 v továrni v Beaulieu, historickej kolíske značky, kde sa zrodil prvý bicykel, prvý automobil a prvá motorka značky Peugeot.
Od roku 1904 sa Peugeot vyznačoval tým, že zaznamenal svoj prvý svetový rýchlostný rekord a začal budovať výnimočný zoznam úspechov víťazstvami v najprestížnejších pretekoch: medzi nimi víťazstvo na Grand Prix des Nations v roku 1924, 9 svetových rekordov Peugeota 515 v roku 1934 alebo tiež úspech v Bol d’Or v roku 1952, čo posunulo Peugeot na úroveň legendárnych značiek.
Po vojne uvoľnila motorka miesto mopedu, ktorý prišiel na začiatku 60. rokov. Zaznamenal prenikavý úspech a Peugeot predal v jedinom roku 1973 rekordných vyše 550 000 kusov slávnej rodiny „100“.
Nástup skútra poznačil 80. roky, pričom v roku 1982 sa Peugeot stal prvým, kto spustil predaj skútra novej generácie. Skúter sa stal priekopníkom dopravy v meste a revolučným spôsobom sa presadil na trhu.
Peugeot v priebehu 90. rokov nadviazal na úspechy najmä s SV a v roku 1996 sa stal prvým výrobcom, ktorý predával elektrický skúter zastúpený modelom Scoot’Elec: technologický a priemyselný úspech.
Peugeot vedený inováciami v rokoch 2000 vynikal odvahou. Opierajúc sa o svoje automobilové skúsenosti, ponúkol prvý brzdový systém ABS v sériovej výbave skútrov s objemom 125 cm3. V roku 2004 bol na trh uvedený modulárny skúter Ludix 50 za cenu 999 €, ktorou sa dostal pod bájnu hranicu. Bol to okamžitý úspech skútra francúzskej výroby, ktorý dosiahol vo svojej kategórii najlepšie predaje v Európe.
O rok neskôr sa Peugeot stal prvým výrobcom na svete, ktorý disponoval 125 cm3 motorom preplňovaným kompresorom. Týmto motorom bol vybavený modelový rad Satelis inšpirovaný automobilmi, ktorý znamenal pre Peugeot príchod skútrov GT vyššej triedy na trh.
Peugeot Motocycles je dnes 4. výrobcom v Európe a lídrom na francúzskom trhu skútrov všetkých zdvihových objemov s ponukou viac ako 20 modelových radov, čo smerovalo k tomu, aby v roku 2010 získal meno Peugeot Scooters.
Viac ako 110 rokov po zrode prvého motocykla je značka Peugeot stále tu a jej výnimočné skúsenosti ju oprávňujú uchádzať sa o titul najstaršieho výrobcu motorizovaných dvojkolesových vozidiel na svete. V roku 2010 Peugeot Scooters inovuje elektrický skúter a spúšťa predaj modelu E-Vivacity.
Úplná ponuka mobility
Ponuka mobility Mu by Peugeot prináša jedinečnú odpoveď novým očakávaniam v oblasti mobility. Mu by Peugeot, ťažiac zo svojich modelových radov vozidiel, skútrov a bicyklov, predstavuje originálnu ponuku, ktorá každému umožňuje vlastniť, prípadne nevlastniť vozidlo a mať prístup k predplatenej mobilite. Mu bol vo Francúzsku spustený v druhom štvrťroku 2009 a vstupuje do fázy rozvoja v najväčších európskych mestách.
Úspechy značky Peugeot v roku 2009:
\- 1. francúzska značka vo svete v počte prihlásených vozidiel
\- 10. značka vo svete
\- 50 % vozidiel predaných na celom svete vypúšťa menej ako 140 g CO2/km
\- tretí po sebe nasledujúci rok držiteľ medzinárodnej ceny Motor roka (motor 1.6 l THP)
\- obchodné zastúpenie v 160 krajinách
\- 10 000 zákazníckych kontaktných miest
Úspešné spustenie predaja:
\- 206+: dokonale adekvátna odpoveď na súčasný ekonomický kontext
\- 308 CC: Peugeot pokračuje a posilňuje pozíciu lídra v segmente kupé-kabriolet
\- 3008: nová ponuka Peugeota v segmente kompaktných crossoverov
\- 5008: Peugeot investuje do kompaktných jednopriestorových vozidiel
Skupina PSA Peugeot Citroën
Peugeot je značkou skupiny PSA Peugeot Citroën, ktorá poskytuje svojim dvom značkám svoje právne a finančné prostriedky, prostriedky výskumu a vývoja a svoje priemyselné nástroje. Skupinu PSA Peugeot Citroën charakterizuje:
\- obrat 48,4 miliardy €
\- 3 188 000 vozidiel predaných vo viac ako 160 krajinách
\- 186 000 spolupracovníkov na celom svete
\- je 2. výrobcom v Európe s podielom na trhu 13,7 %
\- environmentálne líderstvo: jediný európsky výrobca, ktorý v roku 2009 predal zhruba 1 milión vozidiel vypúšťajúcich menej ako 130 g CO2/km
\- líderstvo na trhu ľahkých úžitkových vozidiel s podielom na trhu 22,2 %
Doplnkové aktivity k automobilovým: financovanie, transport a logistika, automobilová výbava.