Jazda: faceliftovaná Mazda 6

Plastická operácia sa podarila, pacient menom Mazda 6 prežil. Okrem novej tváre sme sa zoznámili aj s technickými zmenami.
Vydané  Text: 
Vizuálne úpravy v prednej časti dodali zástupcovi Mazdy v strednej triede agresívnejší výraz a trochu ho posunuli nad každodenný priemer. Pre vyššie stupne výbavy sú teraz k dispozícii bi-xenónové svetlá s natáčaním do zákrut. Zadné svetlá dostali novú grafiku. Príjemným posunom sú kvalitnejšie materiály v interiéri. Ovládací koncept na volante je teraz zhodný s modelmi 3 a CX-7. Pre najvyššiu výbavu je k dispozícii aj zabudovaná navigácia s dotykovým displejom. Žiaľ jej grafické spracovanie nás veľmi neoslovilo. Veľkú pozornosť venovali inžinieri podvozku, ktorý má prepracované úchyty zavesenia a iné naladenie tlmičov. Výsledkom je, že Mazda 6 je teraz síce stále pomerne tvrdá, no citeľne komfortnejšie a nápravy menej búchajú. Tieto pozitívne posuny sme registrovali okamžite na hladkých cestách okolo Barcelony, preto sme ešte viac zvedaví na stredoeurópsku realitu. Riadenie dostalo nový softvér, takže je menej nervózne a auto sa celkovo ešte lepšie ovláda. Z ponuky šiestich motorov je jeden úplne nový a tri modifikované. Benzínový dvojliter bol nahradený agregátom rovnakého objemu s priamym vstrekovaním. V Mazde 3 sa tento agregát dodáva aj so štart-stop systémom, no iné rozmiestnenie pomocných agregátov by tu znamenalo výrazné a nie veľmi efektívne zásahy do konštrukcie. Tento motor sme si aj vyskúšali a hoci je oproti predchodcovi o 6 kW a 9 Nm silnejší, v realite sa nám zdal pravdepodobne zásluhou inej prevodovky menej živý. Naftové agregáty dostali menšie turbodúchadlá, ktoré však pracujú efektívnejšie a prinášajú tiež lepší priebeh krútiaceho momentu a o pár deci menej spáleného paliva. V kopcoch sme vyzvŕtali ten najsilnejší, ktorý ťahá viac ako ochotne. Autá na prezentáciách však nebývajú najlepšie zabehnuté, preto s verdiktom počkáme až na redakčný test. Prvé dojmy však naznačujú, že Mazda 6 si svoju povesť rozhodne nepokazí. Text: Martin Ruisl Foto: Mazda Technické údaje – nové motory**Model** **2.0 MZR DISI****2.2 MZR-CD****2.2 MZR-CD****2.2 MZR-CD** **Motor/počet valcov** R/4R/4R/4R/4 **Zdvihový objem**cm31 9992 1832 1832 183 **Výkon**kW/k114/15595/129120/163132/180 pri ot./min.6 2003 5003 5003 500 **Krútiaci moment**Nm193340360400 pri ot./min.4 5001 8001 8001 800 **Zrýchlenie 0-100 km/h**s1010,78,98,5 **Maximálna rýchlosť**km/h217195212218 **Kombinovaná spotreba**l/100 km6,95,25,45,4 **Emisie CO2**g/km176138142142 Údaje platia pre verziu sedan. Pri liftbacku max. rýchlosť -2 km/h, zrýchlenie +0,3 s. Pri kombi max. rýchlosť -6 km/h, zrýchlenie +0,4 s.