Bratislavský autosalón

Jedným z poslov jari býva aj bratislavský autosalón. Tento rok sa koná v polovici apríla a počasie bude naozaj aprílové. Čím chce Incheba zahriať návštevníkov automobilovej výstavy?
Vydané  Text: 
Ktovie, nakoľko sa pod záujem automobiliek podpísala náročná ekonomická situácia v minulom roku a nakoľko ceny výstavných plôch, ale tento rok je bratislavský autosalón dosť skromný. Značky, ktoré sa bijú o väčšinového zákazníka nechýbajú, ale tí, ktorí tvoria pozlátko, sa zdržali účasti. To znamená, že by ste márne hľadali BMW (a Mini), Mercedes (ktorý si radšej vybavil výstavné plochy v blízkom nákupnom centre), ale aj Toyotu a jej sesterskú značku Lexus. Takisto Bratislavu kompletne odignorovali Taliani (Alfa Romeo, Fiat, Lancia), nedostavili sa ani Honda, Nissan, Mitsubishi, Ford, Mazda či Opel. Prečo, to nech odpovedia ako páni zo slovenských importérskych zastúpení, tak aj tí, ktorí sú zodpovední za tvorbu cien a ponuku služieb zo strany spoločnosti Incheba. Každopádne, zoznam absentérov nabral až nepríjemné rozmery. Pritom každá zo spomenutých značiek by mala bratislavským návštevníkom čo ponúknuť a čím pritiahnuť pozornosť publika a peňaženiek prípadných zákazníkov. Na druhej strane ten, kto sa predsa len rozhodne prísť a bude ochotný zaplatiť vstupné 5 € (a ďalších 5 za parkovné), nemusí až tak veľmi ľutovať. Poprechádza sa po vzdušných expozíciách a poobdivuje viaceré zaujímavé autá. Za zmienku stoja dvaja zástupcovia prémiového segmentu. Audi predstavuje veľké A8 a R8 5.2 V10 (aj keď Spyder chýbal) a okrem toho v podstate celú modelovú ponuku. Jaguar priviezol modely XJ a XF R, ktoré pritiahnu mnoho pohľadov. Zo zúčastnených stoja za zmienku aj kúsky ako VW Touareg, spolu s prvým európskym hybridom vyrábaným priamo na Slovensku, Seat Ibiza ST, Škoda Fabia vo všetkých verziách, nevynímajúc RS a pretekársku verziu S 2000, Hyundai predstavuje slovenský model ix35, stánku Kia velí nová Venga. Citroën sa skveje v plnej kráse a priviezol aj vizuálne mimoriadne lákavý kúsok GT by Citroën. Suzuki na Slovensku po prvý raz ukazuje Alto, Renault prišiel so všetkými aktuálnymi novinkami, medzi ktorými nechýbal ani kompletný program výkonných vozidiel RS. Oslavu 200. výročia pojal vo veľkom Peugeot, ktorý má azda najzaujímavejší stánok. Nechýba historický model, štýlová štuka RCZ, ani pohľad do budúcnosti v podobe štúdie elektromobilu BB1. Stánok značky Peugeot sa stal aj miestom, kde definitívne vyvrcholila súťaž Eco Cup. Víťaz Tomáš Šárik si tu od zástupcov slovenského importéra prebral kľúče od svojho nového Peugeotu 308. Skeptickým okom stačia na absolvovanie autosalónu dve hodiny. Teda ak ste sa chceli pozrieť iba na to, čo sa vystavovatelia snažili ponúknuť. Viac času by ste potrebovali iba v prípade, že máte záujem o kúpu niektorého z vystavených modelov a venuje sa vám niektorý z predajcov, prípadne sa chcete venovať aj úžitkovým autám vystaveným na voľnej ploche či vás osloví niečo zo sprievodného programu. Inak znamená návšteva bratislavského autosalónu príjemne strávené poobedie. A to sa nám zdá za cenu vstupného trochu málo. Za o čosi menej ako dvojnásobok sa dostanete za brány ženevského výstaviska, kde zažijete neporovnateľne viac.