Ťažko zaraditeľný model určite nepatrí predajné šlágre s trojcípou hviezdou. Očakávaný facelift na tom asi veľa nezmení, no triede R rozhodne prospel. Mercedes kompletne prekreslil prednú časť, ktorá pôsobí sebavedomejšie a dynamickejšie. Vo svetlách nechýbajú moderné svetelné diódy. Zmenami prešiel aj zadný nárazník s integrovanými koncovkami výfukov. Na výber sú kolesá od 17 do 21 palcov. Interiér ponúka od štyroch po sedem miest na sedenie, na výber sú opäť dva rázvory. Na sťahovanie je k dispozícii 1 950 resp. 2 385 litrov maximálneho batožinového priestoru. Interiér sa výraznejšie nezmenil, Mercedes ponúka kvalitné materiály vrátane luxusných možností ako je ručne spracovaná koža či dvojfarebné spracovanie palubnej dosky. Štandardom bezpečostnej výbavy je predkolízny systém a 8 airbagov. Medzi príplatkovými systémami nechýbajú adaptívne xenónové svetlá, aktívny adaptívny tempomat, viaczónová klimatizácia, nezávislé kúrenie, vyhrievanie zadných sedadiel, zábavno-navigačný systém, ozvučenie Harman Kardon, zábavný systém pre pasažierov vzadu, vzduchové adaptívne odpruženie, panoramatická strecha, elektrické otváranie piatych dverí či cúvacia kamera. Ponuka benzínových motorov zostala nezmenená (šesťvalce R 300 170 kW/231 k, R 350 4MATIC 200 kW/272 k a osmevalec R 500 4MATIC 285 kW/388 k), naftové sú však prepracované. Základom je šesťvalec R 300 CDI (140 kW/190 k), ktorý by sa mal zmestiť pod 8 l/100 km. Zaujímavejší je však R 350 CDI 4MATIC s výkonom zvýšeným na 195 kW/265 k a krútiacim momentom až 620 Nm, čo je momentálne najviac v rámci trojlitrových naftových šesťvalcov. Z 0 na 100 km/h to tejto verzii trvá 7,6 s a spotrebuje v priemere 8,5 l/100 km. Pre ekológov je v ponuke aj verzia R 350 BlueTEC 4MATIC, ktorá spĺňa emisnú normu Euro 6. Pre USA má byť k dispozícii aj hybridná verzia s technikou z triedy M. Všetky motory sa kombinujú so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.