Fanúšikom modrého oválu stuhne v žilách krv, keď počujú RS500. Spolu s prívlastkom Cosworth patrilo toto označenie legendárnemu kupé Sierra, ktoré dominovalo pretekom cestovných automobilov. Pri Focuse sa však RS500 vracia bez Cosworthu, zato však s rovnakými ambíciami. Päťstokusová pre 20 krajín limitovaná očíslovaná séria (najviac dostane Veľká Británia 101 kusov, pre Nemecko je v pláne len 55 kusov) ukončí v septembri výrobu aktuálneho Focusu RS. Toho Ford dokázal predať približne 11 000 kusov, čo je viac ako bolo plánované. „Boli sme odhodlaní osláviť ukončenie výroby súčasného Focusu RS niečím ešte výnimočnejším“, povedal Joe Bakaj, viceprezident produktového vývoja Fordu. „Nepochybujeme, že séria RS500 so svojím fascinujúcim vzhľadom a návykovou dynamikou bude zo strany priaznivcov športových automobilov nadšene prijatá a rýchlo rozchytaná.
O pohon sa aj v tomto prípade stará prepĺňaný päťvalec 2.5, ktorý však technici dokázali posilniť ešte o 15 percent. Predné kolesá tak dostávajú brutálnych 257 kW (350 k) a 460 Nm. „Zlepšené ´dýchanie´ motora nám dovolilo zvýšiť výkon bez výraznejšieho nárastu plniaceho tlaku turbodúchadla“, vysvetlil Gunaar Herrmann, riaditeľ globálneho radu vozidiel segmentu C vo Forde. „Vďaka tomu zostala zachovaná excelentná ovládateľnosť, spotreba paliva a emisie štandardného Focusu RS.“ Predbežné merania naznačujú, že Focus RS500 zvládne 0-100 km/h za 5,6 s a maximálku 265 km/h. Podvozok aj brzdy boli prevzaté bez zmien zo základnej verzie. Štandardom bude matný čierny lak (RS sa dodáva s bielou, zelenou alebo modrou karosériou) a čierne disky kolies s pneu 235/35 R19, ktoré ukrývajú červené brzdové strmene. Obklad interiéru imituje uhlíkové vlákna, dekoračné prvky sú ladené do červenej farby (štandardne modré). Výbava je oproti základnej verzii bohatšia napríklad o vyhrievané predné sklo, parkovacie senzory, systém kontroly tlaku v pneumatikách či bezkľúčové štartovanie. Priplatiť sa dá už len červená koža na sedadlách Recaro a navigácia. Cena ešte nebola stanovená.