Mazda bude hybridné ústrojenstvo z Toyoty Prius kombinovať s vlastnými agregátmi. Prvý model je v pláne až pre rok 2013, pretože inžinieri chcú elektromotory a špeciálnu prevodovku zladiť s novou generáciou motorov označovanou SKY. Cieľom Mazdy je do roku 2015 globálne znížiť spotrebu svojich modelov o 30 %. Značka pritom nechce ubrať nič zo svojej povestnej športovosti.
Mazde sa nedá uprieť ekologický prístup pri výrobe a vývoji nových modelov. Viacero jej automobilov predstavených v ostatnom čase disponuje úspornými agregátmi či odľahčenou konštrukciou, čo sú základné predpoklady pre hospodárne jazdenie. K tomu sa v krátkom čase pripoja ďalšie drobnosti ako štart-stop systém, rekuperácia energie pri brzdení či moderné úsporné prevodovky. V rámci vývoja technológii sa Mazda zamerala na vodík, ktorý sa však javí ako čoraz menej perspektívne riešenie najmä z krátkodobého pohľadu.
Toyota je svetovým lídrom v hybridných technológiách. Od roku 1997, kedy bol predstavený prvý Prius, sa predalo celosvetovo vyše 2,3 milióna hybridov s logom Toyota alebo Lexus. Koncern Toyota je aj preto otvorený ďalším spoluprácam na poli hybridov.